| کد خبر: 257673 |

ضرورت ایفای نقش ایران در جاده ابریشم دریایی چین

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین با اعلام آمادگی بخش خصوصی ایران برای همکاری مشترک با چین در حوزه مدیریت، اپراتوری و بهره‌برداری از بنادر وجود دارد، ایفای نقش ایران در پروژه جاده ابریشم دریایی چین را ضروری توصیف کرد.

تین نیوز

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین با اعلام آمادگی بخش خصوصی ایران برای همکاری مشترک با چین در حوزه مدیریت، اپراتوری و بهره برداری از بنادر وجود دارد، ایفای نقش ایران در پروژه جاده ابریشم دریایی چین را ضروری توصیف کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مجیدرضا حریری با تاکید بر اینکه باید روابط معنادار و مشخصی در حوزه حمل ونقل دریایی بین ایران و چین تعریف شود، اظهار داشت: باید بدانیم که اپراتورهای بزرگترین بنادر دنیا در حال حاضر چینی ها و در بخش سیستم های مدرن تخلیه وبارگیری و بهره برداری از بنادر سرآمد هستند.

باید خود را به سطح اول بنادر دنیا برسانیم

وی ادامه داد: بخش تکنولوژی و تجهیزات دریایی و بندری باید خود را به سطح اول بنادر دنیا برسانیم و شرایط حمل ونقل دریایی کشور را با توجه به نقش وِیژه این مد حمل ونقل بهبود بخشیم.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین با اشاره به اینکه می توانیم با چینی ها در حوزه مدیریت بنادر، اپراتوری و بهره برداری همکاری مشترک داشته باشیم، عنوان کرد: در حال حاضر چینی ها در تعداد زیادی از بنادر مهم منطقه ایفای نقش می کنند و از نظر سخت افزاری و نرم افزاری در این بنادر کار را بر عهده گرفته اند.

حریری با تاکید بر اینکه به طور حتم چینی ها از مسیر غربی خود به غرب آسیا و شرق اروپا متصل می شوند، خاطرنشان کرد: قطعا باید نگاه ویژه ای به پروژه جاده ابریشم دریایی چینی ها داشته باشیم و از ظرفیت این طرح به نحو مطلوب در حوزه حمل ونقل دریایی کشور استفاده کنیم.

همکاری در حوزه دریایی و بندری، همکاری چندجانبه است

وی ادامه داد: همکاری در حوزه دریایی و بندری، همکاری چندجانبه است و باید با تعریف نقش موثر خود برای شرکای تجاری، در طرح چینی ها نقش اثرگذاری داشته باشیم همانطور که بنادر عمان در این مسیر گام برداشت اند و در حال ایفای نقش هستند.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین با اشاره به اینکه چینی ها در حال حاضر به سمت بندر گوادر رفته اند، بیان کرد: نباید دست روی دست بگذاریم و از فرصت های پیش رو غافل شویم بلکه باید از مقاومت های ذهنی منفی در حوزه تجاری عبور کنیم چرا که در غیر این صورت حتی بندر بصره هم در آینده در حوزه ترانزیت در مسیر شرق به غرب فعالیت بنادر ما را محدود خواهد کرد و اینگونه عقب خواهیم ماند.

وجود ۴۵ بندر معتبر در شرق چین

حریری با بیان اینکه چینی ها به انتقال بار از مسیر زمینی و دریایی توجه ویژه دارند، گفت: تاکید چین بر استفاده از مسیرهای متنوع است و ما نیز باید به ترکیب مسیرهای مواصلاتی در این خصوص توجه کنیم و همکاری دریایی و بندری خود را با چین بهبود بخشیم.

وی افزود: چین در شرق کشور خود دارای ۴۵ بندر معتبر است و برای اتصال به اروپا می تواند از مسیر ایران استفاده کند به همین دلیل می توان از مسیر قزاقستان و بندر آکتائو با چینی ها در تعاملات تجاری همکاری مشترک داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.