| کد خبر: 218886 |

◄ رونق واردات و حضور بیشتر بخش خصوصی از طریق ارائه بسته‌های تشویقی در چابهار

ارائه بسته های تشویقی و تخفیفات به بزرگترین بندر اقیانوسی کشور برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی باعث شده است تا واردات از این طریق به رشد 330 درصدی برسد.

تین نیوز

ارائه بسته های تشویقی و تخفیفات به بزرگترین بندر اقیانوسی کشور برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی باعث شده است تا واردات از این طریق به رشد 330 درصدی برسد.

به گزارش تین نیوز، مدیرعامل شرکت خدمات بندری و دریایی کاوه در اینباره به خبرنگار ما گفت: بطور کلی تخفیفات 30 درصدی تعرفه ای در هزینه های تخلیه و بارگیری کانتینر (THC) در چابهار و تخفیف ۵۰ درصدی در THC کانتینرهای ترانزیت خارجی منجربه افزایش خدمات شرکت ها در این بندر شده است و این اقدامات، سود متقابل برای صاحبان بار و بخش حمل ونقل و همچنین سازمان بنادر را به ارمغان آورده است.

 

بیشتر بخوانید:

«سند توسعه منطقه ساحلی مَکران» ابلاغ شد

 

ورود ۱۶۰ میلیون یورو تجهیزات استراتژیک به بندر چابهار

 

علی کریمی این تخفیفات را شمال هزینه انبارداری نیز دانست و گفت: تخفیف 80 درصدی در هزینه انبارداری کانتینر ترانزیتی و تخفیف ۷۵ درصدی در هزینه انبارداری کانتینر وارداتی، ضمن توجه بیشتر به نقش‌آفرینی بخش خصوصی و شرکت ها، از نتایج خوب سیاست های جدید سازمان بنادر است که رشد سریع تر تجارت در بنادر را به همراه داشته است.

کریمی تاکید کرد: چنین دستاوردهایی فقط به نفع بخش دریایی نیست بلکه به نفع دولت و سازمان بنادر و کل اقتصاد کشور نیز خواهد بود.

گفتنی است که معافیت سه ماهه در انبارداری کالای معدنی و ساختمانی برای تمام رویه های گمرکی و معافیت ۱۰۰ درصدی در تخلیه کانتینرهای خالی که صرفا برای استافینگ و حمل دریایی کالای صادراتی و ترانزیتی وارد بندر شهید بهشتی می شوند، از دیگر مشوق های بندر چابهار برای صاحبان بار و کالا و خطوط کشتیرانی است.

اهمیت تجارت از طریق چابهار تنها داخلی نیست و این مبادلات اقتصادی برای کشورهای اطراف و درگیر همچون هند هم اهمیت زیادی دارد و مهم‌ترین علت آن موقعیت راهبردی این بندر است. چراکه با ادامه اختلافات هند با کشورهای همسایه خود از جمله پاکستان و چین، این کشور تصمیم گرفته است تا یک مسیر جدید برای دسترسی به کشورهای غرب و آسیای مرکزی ایجاد کند. بندر چابهار دسترسی هند به افغانستان از طریق دریا آزاد را آسان می‌کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.