| کد خبر: 214967 |

◄ تحریم‌ها عملیات تخلیه و بارگیری را کندتر از حالت عادی می‌کنند

کاهش بی‌سابقه قیمت جهانی نفت خام در ماه‌های گذشته، بر اقتصاد کشورهایی که وابستگی زیادی به این ماده دارند تاثیر منفی گذاشته است. درواقع همه‌گیری ویروس کووید19 و آغاز رقابت نفتی میان روسیه و عربستان سعودی از اصلی‌ترین عوامل سقوط قیمت نفت خام بوده‌اند، اما این موارد بر اقتصاد کشور ما که پیش از این نیز دچار تحریم‌های ظالمانه بود و سپس با شیوع کوید19 هم مواجه شد، تاثیر مضاعفی گذاشته است. امریکا در ماه‌های اخیر نفتکش ها و کشتی های ایرانی را تهدید به تحریم کرده اما خللی در رسیدن به مقصد و تحلیه کشتی ها نتوانسته وارد کند.

تین نیوز

کاهش بی‌سابقه قیمت جهانی نفت خام در ماه‌های گذشته، بر اقتصاد کشورهایی که وابستگی زیادی به این ماده دارند تاثیر منفی گذاشته است. درواقع همه‌گیری ویروس کووید19 و آغاز رقابت نفتی میان روسیه و عربستان سعودی از اصلی‌ترین عوامل سقوط قیمت نفت خام بوده‌اند، اما این موارد بر اقتصاد کشور ما که پیش از این نیز دچار تحریم‌های ظالمانه بود و سپس با شیوع کوید19 هم مواجه شد، تاثیر مضاعفی گذاشته است. امریکا در ماه‌های اخیر نفتکش ها و کشتی های ایرانی را تهدید به تحریم کرده اما خللی در رسیدن به مقصد و تحلیه کشتی ها نتوانسته وارد کند.

به گزارش تین نیوز، این در حالی است که رییس هیات مدیره انجمن توسعه دریامحور در اینباره در گفت و گو با خبرنگار ما در مورد پهلوگیری کشتی ها و نفت‌کش‌های ایرانی که حامل سوخت وآماده پهلوگیری در بنادر ونزوئلا به‌رغم تهدیدات آمریکا بودند، اظهار داشت: شگرد امریکا برای مواجهه همواره تهدید و تحریم بوده اما قانونی بودن حرکت کشتی های ایرانی و همچنین تحرکات سیاسی ایران موجب شد تا این کشور از مواضع خود بصورت زیرپوستی عقب نشینی کند و جرات حمله به نفتکش های ما را نداشته باشد.

علی طاهری ادامه داد: از همین رو بود که آمریکایی‌ها بیشتر در فضای تبلیغاتی تلاش می‌کردند تا ایران را تهدید کرده و بترسانند. اما حالا با فشار بیشتر ایران و سایر کشورهای تحریم شده باید شاهد برداشته شدن تحریم‌ها باشیم و این مهم به مطالبه همه ما تبدیل شود. چراکه حوزه دریایی و حمل ونقل کالا، بیش از سایر بخش ها در معرض تهدیدات امریکا بوده و اقدامات پراکنده این دولت، بر کندتر شدن عملکرد ما تاثیرگذار بوده است.

طاهری افزود: تقریبا همه بخش های صنعت از قبیل تخلیه و بارگیری و کشتی های واردشده به بنادر ما مورد اذیت و فشار امریکا هستند و توسعه دریامحور و فعالیت بیشتر می تواند از فشار تحریم ها را در این حوزه و به تبع از روی دوش مردم کم کند.

 

بیشتر بخوانید:

ایران ازنظر ظرفیت ناوگان کشتیرانی در شمار 20 کشور اول جهان

 

ایجاد زیرساخت حمل و نقل محرک اصلی توسعه سواحل مکران

 

 

گفتنی است که در حال حاضر عملیات کارامد دریانوردی در سرتاسر دنیا- به ویژه در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا- بسیار حائز اهمیت است و می توان گفت توسعه حمل ونقل دریایی از مهمترین شاخص های رشد اقتصادی برای همه کشورها محسوب می شود.

بنابراین عقب نشینی امریکا از مواضعش اگرچه محسوس و علنی نیست اما می تواند با جدی نگرفتن تحریم ها توسط ایران با ادامه یافتن سیر حمل ونقل کالا از طریق بنادر و همچنین از طرف بقیه کشورهایی که تحریم نیستند، هیمنه ترامپ را بشکند. این در حالی است که تحریم ها تا به این لحظه صدمات زیادی ببر پیکره اقتصاد کشور وارد آورده اند اما نتوانستند مقاومت کشور به ویژه در حوزه حمل کالاهای اساسی برای رفع نیاز مردم را در هم بشکنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.