| کد خبر: 200298 |

​تب و تاب پالایشگاه‌های جهان برای پیروی از قانون سوخت آیمو

پالایشگاه‌های نفت جهان واحد‌های پردازش و بخش عملیاتی خود را برای افزایش تولید سوخت‌های کم‌سولفور و گازوئیل دریایی در راستای پیروی از استاندارد‌های سختگیرانه سوخت که از یکم ژانویه ۲۰۲۰ لازم‌الاجرا می‌شود، به روزرسانی کرده اند.

تین نیوز

پالایشگاه‌های نفت جهان واحد‌های پردازش و بخش عملیاتی خود را برای افزایش تولید سوخت‌های کم‌سولفور و گازوئیل دریایی در راستای پیروی از استاندارد‌های سختگیرانه سوخت که از یکم ژانویه ۲۰۲۰ لازم‌الاجرا می‌شود، به روزرسانی کرده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مانا، به موجب قانون سوخت ۲۰۲۰ سازمان بین المللی دریانوردی آیمو (IMO)، تردد کشتی‌هایی که از یکم ماه ژانویه ۲۰۲۰ از سوخت با محتوی سولفور بیش از نیم درصد استفاده کنند، امکان‌پذیر نخواهد بود، مگر اینکه مجهز به اسکرابر باشند. درهمین راستا، پالایشگاه‌های نفت جهان واحد‌های پردازش و بخش عملیاتی خود را برای افزایش تولید سوخت‌های کم سولفور و گازوئیل دریایی (MGO) به روزرسانی کرده اند.

شرکت نفت و گاز ساینوپکِ چین (Sinopec Corp) - بزرگترین پالایشگاه جهان- تولید سوخت نفت کوره با سولفور بسیار کم (VLSFO) را در ۱۰ پالایشگاه در چین آغاز کرده است. ساینوپک در نظر دارد ظرفیت ۱۰ میلیون سوخت VLSFO (درحدود ۱۸۰ هزار تُن  در روز) را تا سال ۲۰۲۰ تولید کند. هم‌چنین این شرکت برنامه ساخت ۱۰۰ فروند کَرَجی را تا ظرف سه سال برای عرضۀ سوخت‌ها به کشتی را در دست اقدام دارد.  

شرکت نفتی پتروچاینا (PetroChina) - بزرگترین تولیدکنندۀ نفت چین- متعهد به تولید چهار میلیون تُن VLSFO در سال ۲۰۲۰ شده است. علاوه  بر این، شرکت China Marine Bunker تأمین دست کم چهار میلیون سوخت VLSFO را برای سه ماهۀ چهارم سال ۲۰۱۹ و شش ماهه نخست سال ۲۰۲۰ را تضمین کرده و عرضه به تمامی بنادر اصلی چینی را نیز از سر گرفته است.

شرکت نفت SK Energy- پالایشگاه برتر کره جنوبی- عرضۀ نفت کوره را از ماه اکتبر آغاز کرده است، این شرکت می‌تواند ۲۷ هزار تُن گازوئیل دریایی (MGO) را در روز تولید کند.

شرکت‌های Fuji Oil، Cosmo Energy Holdings و Idemitsu Kosan ژاپن تولید سوخت‌های‌های سازگار با قانون سوخت ۲۰۲۰ آیمو را از ماه اکتبر شروع کرده اند.

در بزرگترین بازار سوخت‌های دریایی جهان، رویال داچ شل (Royal Dutch Shell) - شرکت نفت و گازهلندی/بریتانیایی - نخستین محموله نفت کورۀ کم‌سولفور را از پالایشگاه Pulau Bukom در ماه سپتامبر بارگیری کرد و پالایشگاه نفت Singapore Refining Company در سنگاپور نخستین کارگوی VLSFO خود را عرضه کرد.

شِوْرون (Chevron) - شرکت نفت و گاز آمریکایی- اعلام کرد که ظرفیت عرضۀ سوخت VLSFO و گازوئیل دریایی (MGO) خود را در آسیا طی یک الی دو سال آینده به دو برابر خواهد رساند.

ویتول (Vitol) - شرکت چند ملیتی، به مرکزیت دو کشورهلند و سوئیس و فعال در زمینۀ تولید و مبادله انرژی و کالا- درحال ساخت واحد پردازش نفت خام با ظرفیت ۳۰ هزار بشکه در روز در مالزی برای عرضۀ نفت کورۀ کم سولفور (LSFO) است، این واحد‌ها فعالیت خود را از ماه می ۲۰۲۰ آغاز می‌کنند.

 شرکت نفت و پتروشیمی IRPC Pcl تایلند اعلام کرده است که ۵۲ هزار تن سوخت VLSFO را در ماه نوامبر تولید خواهد کرد، IRPC Pcl نخستین پالایشگاه تایلند به شمار می‌آید که سوخت سازگار با آیمو را تولید و عرضه می‌کند. همچنین شرکت پالایش نفت Indian Oil Corporation عرضۀ سوخت سازگار با قانون سوخت ۲۰۲۰ آیمو را در هند آغاز کرده است.

شرکت Uniper Energy DMCC در دو واحد پردازش نفت خام  در بندر فجیره امارات فعالیت می‌کند که سالانه سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن سوخت VLSFO تولید می‌کند. شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز Brooge درنظر دارد پالایشگاهی با ظرفیت تولید ۲۵۰ هزار بشکه نفت خام در روز را برای تولید سوخت کم سولفور راه اندازی کند.    

شرکت نفت Qatar Petroleum قطرعرضه سوخت VLSFO را از ماه اکتبر در بنادر این کشور آغاز کرده است.                                   

این گزارش در پایان نوشت: Peninsula Petroleum- عرضه کننده جهانی سوخت‌های دریایی- در نظر دارد تحویل سوخت VLSFO را به ۶۰۰ هزار تُن تا پایان سال در اروپا و آمریکا افزایش دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.