| کد خبر: 186800 |

◄ آغاز مانور ریلی کانتینری در بندر شهید رجایی

مانور ریلی کانتینری با شعار « توسعه ارتباط ریل - بندر در راستای رونق تولید» آغاز شد.

تین نیوز

مانور ریلی کانتینری با شعار « توسعه ارتباط ریل - بندر در راستای رونق تولید» به مدت دو روز در بندر کانتینری شهید رجایی هرمزگان آغاز به کار کرد.

به گزارش  تین‌نیوز به  نقل از مانا، در مانور ریل- بندر فرآیندهای عملیاتی اتصال ریل بندر در خصوص حمل کانتینری ریلی تدوین می‌شود.

براساس این گزارش، در این مانور تدابیری اندیشیده شده تا همه فرآیندها، مشکلات و تاخیرهای زمانی احصاء و اسناد پشتیبانی نیز هم‌زمان رصد شود.

آن‌چنان‌که سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرده است، هدف از برگزاری این مانور، افزایش سهم حمل ریلی در بندر شهید رجایی، سنجش میزان آمادگی شرکت‌ها برای پاسخ‌گویی تقاضای حمل ریلی، سنجش میزان آمادگی و ظرفیت شرکت راه‌آهن برای برنامه‌ریزی است.

از دیگر اهداف این مانور می‌توان به تامین واگن خالی و لوکوموتیو، پیاده‌سازی آزمایشی مانیفست ریلی، بارنامه سراسری و سنجش میزان همکاری و هماهنگی بندر با سایر ارگان‌ها نظیر گمرک، قرنطینه و استاندارد و... در خصوص تسهیل و تسریع حمل‌ونقل اشاره کرد.

در همین زمینه، مدیرکل امور لجستیکی و حمل‌ونقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی درباره مانور ریل - بندر گفت: این مانور از نقطه انشعاب ریلی در بندرعباس آغاز می‌شود و پس از عملیات تخلیه و بارگیری واگن‌ها، مانور در محوطه‌های بندر، توزیع و تجمیع واگن‌ها در محوطه مانوری بندر و درنهایت در همان نقطه انشعاب ریلی پایان می‌پذیرد و پس از تشکیل قطار در این نقطه، قطار به سمت آپرین حرکت خواهد کرد.

خسرو سرایی افزود: سازمان بنادر قصد دارد با تمرکز بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بندر شهید رجایی و بالاخص دو شرکت ریلی-کانتینری فعال در این بندر و با حمایت و پشتیبانی راه‌آهن، گمرک و شرکت‌های کارگزار ریلی؛ مشوق‌ها و انگیزه‌ای لازم برای صاحبان کالا را برای بهره‌گیری افزون‌تر از حمل ریلی دوچندان کند.

پیش از این اله‌مراد عفیفی‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان درخصوص برگزاری مانور ریلی کانتینری در بندر شهید رجایی در نهم و دهم اردیبهشت ۱۳۹۸ خبرداده بود و اظهار کرده بود: با توجه به اولویت‌های دولت و مجموعه وزارت راه و شهرسازی بابت استفاده حداکثری از ریل در بحث حمل و نقل ترکیبی این مانور در تاریخ‌های ذکر شده برگزار خواهد شد.

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.