| کد خبر: 174836 |

◄ تاکید بر لزوم استفاده بهینه از زیرساخت های ریلی در بنادر

نشست هماهنگی ستاد حمل و توزیع کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی برگزار شد.

تین نیوز

نشست هماهنگی ستاد تسهیل و تسریع حمل و توزیع کالاهای اساسی با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر، راه آهن جمهوری اسلامی، گمرک، بازرگانی دولتی، جهاد کشاورزی و مدیران استانی این مجموعه ها در هرمزگان به میزبانی بندر شهید رجایی برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان، مدیرکل امور لجستیکی و حمل‌ونقل چندوجهی سازمان بنادرودریانوردی اظهار کرد: این نشست به دنبال تشکیل ستاد هماهنگی حمل و توزیع کالاهای اساسی در بنادر به تولیت اداره‌کل طرح جامع و مدل‌های حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی به میزبانی بندر شهید رجایی برگزارشده است.

خسرو سرایی هدف از این نشست را پیگیری و پیاده‌سازی سیاست‌های برنامه ششم توسعه ابلاغی رهبر معظم انقلاب و تکالیف سازمان بنادر مبنی بر توسعه حمل ریلی در بنادر کشور به‌منظور کاهش سوانح و مصرف سوخت، ایجاد بندر سبز و افزایش انعطاف چرخه تامین کالا عنوان کرد.

مدیرکل امور لجستیکی و حمل‌ونقل چندوجهی سازمان بنادرودریانوردی خاطرنشان کرد: در این رابطه، بازطراحی نحوه توزیع واردات کالاهای اساسی در بنادر کشور و ایجاد تناسب و یکنواختی مدنظر است که این مهم با حضور و همکاری صاحبان عمده کالا، راه‌آهن جمهوری اسلامی و گمرک میسر خواهد شد.

سرایی اضافه کرد: با گسترش نگرش لجستیکی به مقوله حمل‌ونقل در بنادر کشور به دنبال آن هستیم که هزینه و زمان حمل کالا را کاهش دهیم و این اقدام درنهایت امر منجر به تقویت اقتصاد ملی خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بندر شهید رجایی تصریح کرد: این بندر به لحاظ برخورداری از زیرساخت‌های ریلی ظرفیت‌های بالایی برای حمل کالاهای اساسی دارد که در شرایط فعلی کشور باید استفاده بهینه‌ای از این ظرفیت صورت گیرد.

اله‌مراد عفیفی‌پور مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان، نیز طی سخنانی با تشریح ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بندر شهید رجایی درزمینهٔ حمل ریلی کالاهای اساسی خاطرنشان کرد: با توجه به زیرساخت‌های موجود، امکان حمل ریلی به‌اندازه کفایت در این بندر وجود دارد.

وی از وجود ۵۷ کیلومتر شبکه ریلی در این بندر سخن به میان آورد و افزود: بخش قابل‌توجهی از پایانه‌های متفرقه و کانتینری به خطوط ریلی دسترسی دارند و برای کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل و توسعه پایدار اقتصاد کشور باید از این ظرفیت استفاده مناسب‌تری صورت گیرد.

عفیفی‌پور با اشاره به وجود دو ترمینال ریلی کانتینری در بندر شهید رجایی با ظرفیت مجموع ۷۰۰ هزار TEU گفت: علاوه بر این، در خصوص اختصاص انبار کالاهای متفرقه دارای دسترسی به خط ریلی به‌منظور حمل کالاهای اساسی همچون برنج، روغن، شکر و نهاده‌های کشاورزی و دامی نیز آمادگی کامل داریم تا این‌گونه کالاها ایمن‌تر و سریع‌تر به دست مصرف‌کننده نهایی برسد.

اعضای شرکت‌کننده در این نشست به بیان دیدگاه‌ها و ارایه راهکارهای پیشنهادی پرداختند و در پایان نیز از محوطه‌های اختصاصی ریلی در بندر شهید رجایی دیدن کردند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.