| کد خبر: 184033 |

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان مطرح کرد :

◄ رشد ۱۰۰درصدی حجم کابوتاژ غیرنفت

صادرات غیرنفتی از بندر شهید رجایی از ۳۰ میلیون تن گذشت.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی ۱۱ ماهه سال جاری بالغ بر ۶۵ میلیون تن انواع کالا تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اله مراد عفیفی پور درباره عملکرد ۱۱ ماهه بندر شهید رجایی، افزود: از آغاز امسال تا ابتدای اسفند ماه جاری، ۶۵ میلیون و ۷۹۷ هزار و ۲۵۹ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد.

وی تصریح کرد: از این میزان، ۴۲ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۷۹۱ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۲۲ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۴۶۸ تن نیز به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم صادرات غیرنفتی از بزرگترین بندر تجاری کشور را ۳۰ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۵۵ تن اعلام کرد و گفت: در دوره زمانی یازده ماهه سال جاری، واردات چهار میلیون و ۸۸۲ هزار و ۵۴۴  تن از اینگونه کالاها به ثبت رسید و سه میلیون و  ۷۰۴ هزار و ۵۵۶ تن، نیز ترانزیت شد.

عفیفی پور از ترانشیپ دو میلیون و ۳۲۵ هزار و ۶۳۶ تن کالای غیرنفتی از طریق بندر شهید رجایی به بنادر دیگر منطقه سخن به میان آورد و افزود: طی مدت یاد شده، ۱۱۹ هزار و ۲۱۷ تن نیز کابوتاژ(حمل و نقل ساحلی) شد که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰۰درصدی داشته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به آمار عملیات نفتی یازده ماهه بندر خلیج فارس به عنوان بخش نفتی این منطقه ویژه بندری، تصریح کرد: صادرات اینگونه کالاها به شش میلیون و ۷۶۰ هزار و ۱۴۴ تن رسید و ۳۸ هزار و ۸۹۹ تن نیز ترانزیت شد. 

کاهش ۶۴ درصدی واردات نفتی

وی از کابوتاژ ۱۵ میلیون و ۱۶۴ هزار و ۷۶۵ تن فرآورده نفتی در این دوره زمانی خبر داد و اظهار کرد: از آغاز امسال تا ابتدای اسفند ماه جاری، ۹۳۳ هزار و ۶۶۰ تن فرآورده نفتی وارد این بندر شد که در همسنجی با سال گذشته، کاهش ۶۴ درصدی داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان گفت: طی یازده ماه گذشته، سه هزار و ۳۶۲ فروند شناور در اسکله های چهل گانه بندر شهید رجایی پهلو گرفت که از این تعداد، دو هزار و ۸۱۶ فروند مربوط به کشتی های با ظرفیت بالای هزار تن بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.