| کد خبر: 170262 |

◄ تناژ کالاهای متروکه بنادر افزایش یافته است

عضو هیات‌عامل و معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی از افزایش تناژ کالاهای متروکه در بنادر خبر داد.

تین نیوز

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی از  افزایش تناژ کالاهای متروکه در بنادر خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدعلی ‌حسن‌زاده گفت: در سطح کشور در حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد محوطه‌های نگهداری کالا در اشغال کالاهای متروکه و رسوبی است.

او گفت: افزایش تناژ کالاهای متروکه بین سال گذشته و امسال متاسفانه روند افزایشی داشته است.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه تشریح کرد: حدود ۱۵ درصد محوطه‌های نگهداری کالا در بندر امام در اشغال کالاهای متروکه و رسوبی است.

حسن‌زاده به لزوم کاهش کالاهای متروکه در بندر امام تاکید کرد و گفت: ۲۲۵ هزار تن کالای متروکه و ۱۴۳ هزارتن کالای رسوبی در بندر امام خمینی وجود دارد که از زمان رسوب آن‌ها گذشته است .

او گفت: ۱۳ انبار و مخزن در بندر امام در اشغال کالاهای متروکه است که به‌رغم پیگیری‌های سازمان بنادر تاکنون تعیین تکلیفی در اینباره نشده است.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۹۵ هزار TEU کالای کانتینری و حدود ۳ میلیون تن کالهای غیرکانتینری در بندر شهیدرجایی رسوب کرده‌اند.

حسن‌زاده گفت: مجموعا در حدود ۱۲۱ هزار کانتینر ۲۰ فوت در بنادر داریم و هنوز صاحبان کالا امیدوارند که بتوانند آن‌ها را ترخیص کنند.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: برای تحقق حمل یکسره در بنادر کشور نیاز است تا در بنادر کشور، محوطه‌های مناسبی برای نگهداری انواع کالا وجود داشته باشد.

حسن‌زاده تاکید کرد: یکی از امتیازاتی که محوطه‌های حمل کالا دارند این است که مجازیم، حداکثر ضریب اشغال انبار را تا ۶۰ درصد نگه داریم و بیشتر از آن مجاز نیستیم.

او در ادامه تشریح کرد: بنادر کشور سه زمانِ دوئل تایم، زمان رسوب کالا و زمان متروکه شدن وجود دارد که به صاحبان کالا تعلق می‌گیرد.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: مدت زمان انجام تشریفات بندری وعملیات بندری به صاحبان کالا می دهد و این زمان، زمان ماندگاری موقت است که بین ۵ تا ۱۰ روز در بندر است، زمان رسوب کالا در بازه زمانی ۳ ماهه است و در این زمان نیز صاحب کالا، هزینه کالا را به اپراتورها می‌دهد.

حسن‌زاده درباره زمان متروکه شدن گفت: زمان متروکه شدن هرچه کوتاه‌تر باشد بهتری است و هرچه این زمان طولانی‌تر باشد به معنای اشغال محوطه‌های بندری و از دست رفتن، زمان است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.