| کد خبر: 166534 |

◄ مجوز احداث دو دانشکده جدید در دانشگاه دریانوردی چابهار

دو دانشکده جدید به دانشگاه دریانوردی چابهار اضافه شد. محمود نصیری رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با اعلام این مطلب افزود: بر پایه نیازسنجی‌های موجود و توسعه کمی و کیفی رشته‌ها، این دانشکده‌ها در دانشگاه ایجاد شد.

تین نیوز

دو دانشکده جدید به دانشگاه دریانوردی چابهار اضافه شد.

محمود نصیری رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با اعلام این مطلب افزود: بر پایه نیازسنجی‌های موجود و توسعه کمی و کیفی رشته‌ها، این دانشکده‌ها در دانشگاه ایجاد شد.

نصیری اظهار کرد: دانشگاه دریانوردی چابهار به گواه مسئولان وزارت علوم تخصصی‌ترین دانشگاه دریایی کشور است و بر پایه مطالعاتی که وزارت علوم انجام داده بیش از 90 درصد رشته‌های دریایی جهان در این دانشگاه تدریس می‌شود.

او افزود: بر پایه نیازسنجی‌های موجود که با ایجاد صنایع استراتژیک فولاد و پتروشیمی در چابهار ایجاد می‌شود و هم‌چنین جامع‌تر شدن دانشگاه، هیئت‌امنای دانشگاه دریانوردی چابهار با ایجاد دو دانشکده جدید به دانشگاه موافقت کرد.

رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار تصریح کرد: هم‌اکنون دانشگاه دریانوردی چابهار، دانشکده‌های مهندسی دریا، علوم دریایی و علوم انسانی را دارد که ما مجوز تأسیس دو دانشکده فنی و مهندسی و علوم پایه را هم از هیئت‌امنا دانشگاه و دفتر گسترش وزارت علوم دریافت کردیم.

نصیری تأکید کرد: البته با آنکه مجوزهای لازم برای تأسیس این دانشکده‌ها داریم تا زمانی که مشکل فضای فیزیکی دانشگاه حل نشود، به سمت تأسیس دانشکده‌ها نخواهیم رفت، هم‌اکنون پروژه‌های نیمه‌کاره بسیاری نظیر سلف‌سرویس، ساختمان دانشکده‌ها و خوابگاه سال‌هاست به دلیل کمبود اعتبارات به بهره‌برداری نرسیده‌اند.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار خاطرنشان کرد: تأسیس دانشکده‌های جدید به معنای حرکت به سمت جامع شدن دانشگاه نیست، ما همچنان دانشگاه تخصصی خواهیم ماند و همچنان توسعه کمی و کیفی رشته‌های دریایی را در دستور کارداریم، چندین مجوز برای افزایش رشته‌های دریایی در رشته‌هایی نظیر صید و بهره‌وری آبزیان، عمران و سازه‌های دریایی و هم‌چنین ارشد مخابرات و الکترونیک دریایی دریافت کردیم و احتمالاً از مهر شروع به گرفتن دانشجو خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.