| کد خبر: 165180 |

◄ واکنش یک دریانورد بازنشسته به اقدام توهین‌آمیز هندی‌ها

وقت آن رسیده است که مسئولان به این‌گونه اقدامات و قرار گرفتن نام و پرچم کشورمان در ردیف کشورهای جنگ‌زده و تروریست پرور، عکس‌العمل نشان دهند و ارزش پاسپورت و ملیت ایرانی را به این کشورها گوشزد و احترام ایران و ایرانی را بازیابی کنند.

تین نیوز

مشکلات و اختلافات سیاسی و اقتصادی ما با کشورهای دیگر٬ صنعت دریانوردی و دریانوردان را دچار مشکلات فراوانی کرده است.

یک دریانورد بازنشسته این مطلب را در گفت‌وگو با تین‌نیوز و در خصوص خبری بیان داشت که طی آن یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از عدم اجازه خروج کارکنان یک کشتی ایرانی در بندر موندرا هند خبر داده بود.

کاپیتان علی اصغر حصاری اظهار کرد: من خود به کرات شاهد برخود نامناسب با دریانوردان ایرانی فقط به جرم ایرانی بودن و حمل پرچم کشتی (ایران) بوده‌ام و طعم تلخ نگاه تحقیرآمیز متصدیان بنادر خارجی را به پاسپورت ایرانی چشیده‌ام.

وی افزود: بارها ناچار شده‌ام برای احقاق حقوق دریانوردان و کشتی، متوسل به قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی شوم و چنانچه این قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی حامی دریانوردان نبودند شاید به‌سختی می‌توانستم در مواردی حتی اعزام مریض و مصدوم به دکتر و بیمارستان انجام وظیفه کنم.

این دریانورد پیشکسوت خاطرنشان کرد: من شاهد عدم صدور اجازه ورود کشتی به سواحل کشور فرانسه برای پناه‌گیری کشتی از طوفان شدید که جان دریانوردان را به خطر می‌انداخت بوده‌ام و چنانچه یادآوری قوانین ببن‌المللی و گوشزد کردن وظایف آنان نسبت به جان دریانوردان نبود، کشتی و همسفران عزیزم در معرض خطرات ناشی از طوفان فوق شدید قرار می‌گرفتند.

به گزارش تین‌نیوز، وی گفت: عدم وجود رابطه و پشتوانه قوی دیپلماتیک حتی در کشورهای ضعیف و یا دارای روابط اقتصادی و سود کلان تجاری با ایران نیز،  مشکلاتی را برای دریانوردان ایرانی ایجاد کرده است که حتی در بعضی کشورها مانند هند، چین٬ مصر٬ امارات و .... پرچم ایران هم ردیف کشورهایی چون سومالی٬ یمن و نیجریه تروریست‌پرور و جنگ‌زده به شمار آورده شده و شاهد برخورد بسیار نامناسب مانند، صدور ویزای موقت برای دریانوردان غیر ایرانی و ممنوع‌الورود کردن همزمان دریانوردان ایرانی شاغل بر روی همان شناور بوده‌ایم.

کاپیتان حصاری تاکید کرد: وقت آن رسیده است که مسئولان به این‌گونه اقدامات و قرار گرفتن نام و پرچم کشورمان در ردیف کشورهای جنگ‌زده و تروریست پرور، عکس‌العمل نشان دهند و ارزش پاسپورت و ملیت ایرانی را به این کشورها گوشزد و احترام ایران و ایرانی را بازیابی کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.