| کد خبر: 162561 |

◄ ایجاد وزارت دریانوردی به تنهایی نمی‌تواند راهگشا باشد

وزارت دریا و دریانوردی تنها در صورتی می‌تواند مفید به فایده قرارگیرد که افراد توانا و تحصیل‌کرده و با تجربه در زمینه بندر ٬ دریا و دریانوردی در مصدر امور قرار گیرند و امور آن از پایین به بالا و به‌صورت پلکانی در دستان افراد با تجربه قرار گیرد نه به صورت دستوری از بالا به پایین بدون هرگونه کار کارشناسی و مطالعه و نهایتا صنعت دریا و دریانوردی نباید قربانی تنگ نظری جناح‌های سیاسی و قدرت گردد‌‌.

تین نیوز

ایجاد وزارت دریانوردی به تنهایی نمی‌تواند راهگشا باشد و دیدگاه مدیران کلان کشور به ساحل و دریا به عنوان ارزان‌ترین و به‌صرفه ترین محل برای تولید، واردات و صادرات کالاها را تغییر دهد.

به گزارش تین‌نیوز، یک دریانورد پیشکسوت با بیان این مطلب به تین‌نیوز، گفت: با نگاهی به جاگزینی صنایع عمده کشور ( ذوب آهن ٬ خودرو٬ صنایع مس٬ پتروشیمی و غیره ) در دهه‌های گذشته که اکثراً به‌دور از سواحل کشور در خلیج فارس٬ دریای عمان و دریای خزر ایجاد شده‌اند و با توجه به نوع نگرش مدیران کنونی که به نوعی ساحل‌گریزی در آنها دیده می‌شود  تا جایی که به‌جای انتقال صنایع از قسمت‌های مرکزی به سواحل کشور می‌خواهند آب دریا را با هزینه کلان و بازدهی کم به قسمت‌های مرکزی ایران انتقال دهند، به‌نظر می‌رسد ایجاد وزارت دریانوردی به تنهایی نمی‌تواند راهگشا باشد و دیدگاه مدیران کلان مملکت به ساحل و دریا به عنوان ارزانترین و به‌صرفه‌ترین محل برای تولید، واردات و صادرات کالاها را تغییر دهد.

علی‌اصغر حصاری تاکید کرد: از سوی دیگر واگذاری امور دریایی، بندری و دریانوردی به وزارتخانه‌ای که به‌تنهایی عهده‌دار و مسئول چندین بخش نامتجانس است ( مسکن و شهرسازی، راه و ترابری، بندر و دریا و دریانوردی ) همان‌گونه که تاکنون نتوانسته رضایت‌بخش باشد کار درستی به‌نظر نمی‌رسد و نمی‌تواند راهگشای مسائل و مشکلات مبتلابه آینده دریا و دریانوردی باشد.

وی افزود: از این رو باید به‌دور از هرگونه سیاسی کاری٬ جوگرفتگی و گرفتار روزمرگی شدن٬  مطالعاتی عمیق انجام گیرد تا با استفاده از تجربیات کشورهای پیشرفته که دارای وزارت دریا و دریانوردی هستند تغییرات لازم را در زیرساخت‌های کنونی کشور به سمت ایجاد وزارت‌خانه مرتبط با امر دریا ایجاد نماییم و سپس با داشتن نقشه راه آینده٬ وزارتخانه مربوطه ایجاد گردد.

حصاری خاطرنشان کرد:  وزارت دریا و دریانوردی تنها در صورتی می‌تواند مفید به فایده قرارگیرد که افراد توانا و تحصیل‌کرده و با تجربه در زمینه بندر ٬ دریا و دریانوردی در مصدر امور قرار گیرند و امور آن از پایین به بالا و به‌صورت پلکانی در دستان افراد با تجربه قرار گیرد نه به صورت دستوری از بالا به پایین بدون هرگونه کار کارشناسی و مطالعه و نهایتا صنعت دریا و دریانوردی نباید قربانی تنگ نظری جناح‌های سیاسی و قدرت گردد‌‌.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سید باقر احمدی 0 0

    ایجاد وزارتخانه‌های جدید فقط گسترش بورکراسی اداری و افزایش هزینه‌های جاری را به دنبال دارد. امیدوارم کسانی که د راین مورد تصمیم گیرنده هستند به نظرات کارشناسان توجه کنند.