| کد خبر: 164357 |

◄ رشد ۳۵۱ درصدی سفر دریایی در اروند و کارون

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۳۵۱ درصدی سفر دریایی در تعطیلات نوروزی در رودخانه های اروند و کارون خبر داد.

تین نیوز

 مدیر کل بنادرو دریانوردی خرمشهر، در خصوص کارنامه این اداره‌کل در نوروز ۹۷ اظهار کرد: از ۲۵ اسفندماه ۹۶ با آغاز طرح سفرهای دریایی نوروزی تا ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری، ۳۵۶ هزار و ۴۲۰ گردشگر دریایی در رودخانه‌های اروند و کارون تردد کردند و از جاذبه‌های دریایی این دو رودخانه بهره‌مند شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۶۷ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد محسنی افزود: این میزان تردد گردشگر در قالب ۵۰ هزار و ۲۲۴ سفر دریایی انجام شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال از رشد ۳۵۱ درصدی برخوردار است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: خوشبختانه با تمهیدات در نظر گرفته‌شده از سوی اداره‌کل بندر و دریانوردی خرمشهر و همچنین رعایت مسائل و نکات ایمنی از سوی گردشگران دریایی باعث شد در طول ایام نوروز شاهد هیچ‌گونه سانحه‌ای در رودخانه‌های اروند و کارون نباشیم.

وی تشکیل کمیته ستاد نوروزی، برگزاری نشست‌های مختلف با ارگان‌های ذی‌ربط، برگزاری مانور چندمنظوره ایمنی دریایی در رودخانه کارون، توزیع جلیقه نجات و نحوه پوشیدن آن به مالکان شناورهای تفریحی،اختصاص شناورهای جستجو و نجات دریایی و نظارت بر انجام گشت‌های منظم دریایی در رودخانه‌های اروند و کارون، استقبال از گردشگران دریایی و اهدای شاخه گل به آنان و اطلاع‌رسانی هشدارها و توصیه‌های ایمنی در قالب بنر و بروشور را ازجمله اقدامات بندر خرمشهر در طول ایام نوروز عنوان کرد.

محسنی در ادامه به بازدید ۲۸۵ هزار و ۲۱۷ میهمان نوروزی و کاروان راهیان نور از مجتمع بندری خرمشهر اشاره کرد و افزود: ساختمان قدیمی مرکزی، محوطه‌ها، اسکله‌ها، پایانه‌ها، تجهیزات بندری و محل عملیات کربلای ۴ و ۵ ازجمله مکان‌هایی بود که مورد مشاهده بازدیدکنندگان قرار گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.