| کد خبر: 163501 |

◄ بندر خرمشهر آماده میزبانی از مسافران نوروزی

بندر خرمشهر آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است. محمد محسنی مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اعلام این خبر افزود: این بندر با ۷فروند شناور ایمن و استاندارد با ظرفیت ۵۲۰ صندلی برای مسافران و گردشگران آماده خدمت‌رسانی به گردشگران است.

تین نیوز

بندر خرمشهر آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است. محمد محسنی مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اعلام این خبر افزود:  این بندر با ۷فروند شناور ایمن و استاندارد با ظرفیت ۵۲۰ صندلی برای مسافران و گردشگران آماده خدمت‌رسانی به گردشگران است.

محسنی تأکید کرد: گردشگران حتماً برای تردد از شناورها مجوزدار استفاده کنند.

او افزود: اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر به‌عنوان متولی و ناظر دریایی بر رودخانه‌های اروند و کارون هم‌زمان با اجرایی شدن طرح اقتصادی تسهیل سفرهای نوروزی ۹۷ که با حضور دکتر آخوندی و آقای راستاد در هرمزگان شروع شد هم‌زمان در بندر خرمشهر و به‌ویژه رودخانه کارون به‌منظور ارزیابی توان نیروهای ناظر ایمنی و همچنین ایمنی، مانوری برگزار کرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر اعلام کرد: کلوپ‌ها، مؤسسات و شرکت‌های فعال در حوزه گردشگری دریایی و جابه‌جایی مسافر در قالب کمیته و ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی ضمن اعلام آمادگی در جلسات متعددی که دراین‌باره به‌منظور ایمنی، کنترل سفر و ایمنی شناورها تشکیل شد حضور پیدا کردند و مجوزهای لازم از سوی اداره کل بنادر دراین‌باره صادر شد.

محسنی خاطرنشان کرد: هم‌اندیشی‌های متعددی با حضور جوامع محلی، شهرداران و شوراهای اسلامی شهر روستاهای شهر خرمشهر، روستاها و جزیره مینو برگزار شد تا از ظرفیت مؤسسات و جوامع محلی برای افزایش ضریب ایمنی سواحل و ایمنی شناورها استفاده شود. 

او تصریح کرد: خوشبختانه جلسات متعدد ماقبل عید را برگزار کردیم و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و تمامی امکانات برای مسافران در حد امکان با ایمنی بالا فراهم است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر با تأکید بر این مطلب که کنترل و نظارت به‌صورت مستمر صورت خواهد گرفت، گفت: ضرورت دارد تا تمامی دست‌اندرکاران سفرهای دریایی، رعایت اصول و قوانین دریایی را داشته باشند و اگر ایراد، ابهام و یا  موضوعی خاصی بود که نیاز بود تا به اطلاعات کامل آن موضوع دسترسی پیدا کنند حتماً با اداره کل بنادر و دریانوردی خرمشهر ارتباط بگیرند و ابهامات را رفع کنند.

وی ادامه داد: همشهریان، گردشگران و هم‌وطنانی که رودخانه اروند و کارون این دو رودخانه تمدن ساز ایران را به‌عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند توجه داشته باشند که حتماً از شناورهای ایمن و استاندارد برای جابه‌جایی و سفرهای دریایی خود استفاده کنند و حتماً سفرهای دریایی خود را با شناورهایی که مجوزهای لازم را از اداره کل بنادر و دریانوردی اخذ کرده‌اند، انجام دهند.

او اعلام کرد: هم‌وطنان توجه کنند که چنانچه مشکلی، حادثه و یا رخدادی در رودخانه‌های اروند و کارون حادث شد حتماً با شماره تلفن اضطراری ۱۵۵۰ تماس بگیرند تا همکاران بنده بتوانند بر اساس وظایف خود به کمک سایر همکاران در حوزه ستادی تسهیل سفرهای نوروزی خدمات مورد انتظار را ارائه کنند.

محسنی گردشگری جنگ را از دیگر تمهیدات سفرهای ایام نوروز ۹۷ به روال سال‌های گذشته برشمرد و گفت: خرمشهر و آبادان به‌عنوان سمبل سرزمینی در حوزه مقاومت به روال سال‌های گذشته میزبان کاروان راهیان نور در ایام نوروز هستند که تدابیر لازم در این مورد نیز اندیشیده شده و کارهای لازم دراین‌باره صورت گرفته است.  

مدیرکل بندر و دریانورد خرمشهر یکی از آثار باارزش را در خرمشهر، ساختمان بندر عنوان کرد که به‌عنوان یکی از ساختمان‌های باقی‌مانده از جنگ هنوز هم آثاری را در خود دارد و ادامه داد: ساختمان قدیمی بندر خرمشهر هنوز آثار جنگ را بر خود دارد و راوی نقش بندر خرمشهر در دفاع مقدس و مقاومت است و به‌عنوان موزه تاریخ جنگ به شمار می‌دود به همین دلیل تمهیدات مناسبی برای سفر به استان در نظر گرفته‌شده است.

او تصریح کرد: تور و گشت بندری در محیط عملیات بندر فراهم است و بعد از گشت از بندر، مسافران می‌توانند از بندر خارج‌شده و در مسیرهای دریایی قرار بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسنی گفت: اروند و کارون به‌عنوان یکی از مناطق مهم جذب گردشگری هستند. همچنین جاذبه‌های جزیره مینو، روستاهای اطراف همچون حفار، منیخ و سایر مناطقی که در اطراف دو رودخانه تاریخی اروند و کارون هستند با رویش‌های گیاهی مختلف منطقه و گونه‌ها مختلف پرندگانی که در این فصل در این رودخانه‌ها به سر می‌برند و همچنین ابنیه‌های تاریخی در آبادان و خرمشهر ازجمله جاذبه‌هایی هستند که گردشگران می‌توانند در ایام تعطیلات عید از آن‌ها بهره‌مند شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.