| کد خبر: 158891 |

در نامه‌ای به صداوسیما مطرح شد

◄ انتقاد انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران به پوشش خبری حادثه نفتکش

انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران در نامه‌ای به سازمان صدا و سیما از عدم توجه این رسانه به پوشش خبری سانحه دریایی نفتکش سانچی و دریانوردان کشورمان در دریای چین نامیده انتقاد کرد.

تین نیوز

 انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران در نامه‌ای به سازمان صدا و سیما از عدم توجه این رسانه به پوشش خبری سانحه دریایی نفتکش سانچی و دریانوردان کشورمان در دریای چین انتقاد کرد.

به گزارش تین‌نیوز،  متن این نامه که در شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های مختلف تلگرامی و از جمله کانال‌های مربوط به دریانوردان به اشتراک گذاشته شده به شرح زیر است:

جناب آقای دکترعلی عسگری

ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

با سلام

احتراماَ همانگونه که مستحضر هستید یک فروند نفتکش در اثر برخورد با یک کشتی باری چینی دچار سانحه گردیده است و متأسفانه ۳۲ نفر از پرسنل یعنی ۲۹ دریانورد ایرانی،۲ دریانورد بنگلادشی و همسر یکی از دریانوردان عزیزمان، مفقود گریده‌اند.

خانواده بزرگ انجمن صنفی دریانوردان تجاری در این رخداد با نگرانی سرنوشت دریانوردان عزیز میهنمان را پیگیری می‌نماید.

متاسفانه در سال گذشته 16 نفر از آتش‌نشانان در حادثه پلاسکو به شهادت رسیدند و رسانه ملی از همان ساعات اولیه به پوشش زنده آن حادثه به مدت چند روز پرداخت و در تمامی شبکه ها از آتش و آتش نشان و از سختی ها و خطرات آن شغل منعکس شد.

امروز که 29 دریانورد ایرانی این سربازان خط مقدم جبهه نبرد اقتصادی که در تمامی دوران دفاع مقدس و جنگ اخیر اقتصادی در کمال مظلومیت و گمنامی انجام وظیفه نموده‌اند و شاهرگ صادرات نفتی میهن اسلامی را باز نگاه داشته‌اند  پس از ماه‌ها دوری از خانواده، هزاران کیلومتر دور از میهن و در میان اقیانوس در حال سوختن هستند و هیچ اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست، گله‌مندیم، که آیا این فاجعه عمیق سزاوار نیم نگاهی از جانب رسانه ملی نیست؟

در این شرایط و لحظات حساس شایعات و اخبار غیر معتبر که به واسطه عدم فعالیت موثر و ملموس صدا سیما در این حوزه، رواج یافته و از آنجائی‌که رسانه ملی به‌عنوان تنها مرجع رسمی اخبار در ایران شناخته  می‌شود و خانواده تمامی این عزیزان چشم و گوش به رادیو و تلویزیون دوخته‌اند تا بلکه خبری دقیق و جدید کسب نمایند، به‌راستی  سهم رسانه ملی در اطلاع رسانی این سانحه تنها یک خبر تکراری در طی شبانه روز است، صدا و سیما در آسیای شرقی دارای نمایندگی است اما دریغ از یک خبر تولیدی از سوی خبرنگاران صدا و سیما از محل سانحه.  

ما به عنوان سربازان گمنام و همیشه حاضر در جبهه اقتصادی از آغاز انقلاب اسلامی از رسانه ملی انتظار داریم که خبرنگاران صد و سیما با مراجعه به نزدیکترین بندر به محل سانحه و ارتباط با سازمان دریایی آن کشور و اداره کل تجسس و نجات و همچنین دست اندرکاران عملیات دریایی سانحه همگان را از جزئیات، اتفاقات پیش آمده، روند امداد و نجات و سرنوشت هم‌قطارانمان مطلع سازند.  

علی رغم همه بی مهری‌ها و گمنامی‌ها همواره آماده ادای دین به میهن اسلامی هستیم و خواهیم بود.

با تشکر و تجدید احترام

آرمان جهان بیگلری رییس هیأت مدیره

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.