| کد خبر: 157792 |

◄ افزایش حجم جابجایی بار در بنادر اصلی دنیا

ظرفیت حمل‌ونقل بنادر چین در سه ماهه سوم سال 2013 به 3.23 میلیارد تن رسید که نسبت به سال قبل 7.9 درصد افزایش داشته است. این بیشترین رشد از سال 2014 و 5.8 درصد بالاتر از رشد سه‌ماهه دوم سال جاری است.

تین نیوز

ظرفیت حمل بار در بنادر اصلی در سطح جهان در سه ماهه سوم سال جاری روند صعودی را حفظ کرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از worldmaritimenews، بر اساس گزارش توسعه جهانی بندر صادر شده توسط موسسه بین المللی حمل‌ونقل شانگهای (SISI)، آنگونه که اعلام شده است حجم کارگو در بنادر اصلی جهان رشد 6.4 درصد را در سه‌ماهه پایانی سال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ثبت کرد.

با توجه به این گزارش، حجم معاملات دریایی به سرعت و به لطف بهبود مستمر اقتصاد جهانی و افزایش تجارت جهانی افزایش یافت.

به طور مشخص، ظرفیت حمل‌ونقل بنادر چین در سه ماهه سوم سال 2013  به 3.23 میلیارد تن رسید که نسبت به سال قبل 7.9 درصد افزایش داشته است. این بیشترین رشد از سال 2014 و 5.8 درصد بالاتر از رشد سه‌ماهه دوم سال جاری است.

در طول سه‌ماهه سوم سال، بنادر اصلی کره نیز 385 میلیون تن جابجایی را ثبت کردند که نسبت به سال گذشته 8.8 درصد رشد داشته است.

علاوه بر این، ظرفیت حمل‌و‌نقل در اروپا در دوره‌ یک سالاه 1.1 درصد رشد را نشان داد که در مقایسه با سال گذشته 1.2 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

حجم حمل و نقل در بنادر آمریکا نیز روند رو به رشد خود را ادامه داد. در سه ماهه سوم، بنادر اصلی آمریکا رشد 8 درصدی را تجربه کردند.  

در نهایت، سرعت رشد محموله بار در بنادر استرالیا نیز افزایش یافت. بر این اساس بنادر اصلی استرالیا شامل Hedland، Hay Point و Brisbane به ترتیب 1.1 درصد، 8.8 درصد و 3.3 درصد افزایش یافته است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.