| کد خبر: 157052 |

◄ چین و یونان در «یک کمربند، یک جاده» همکاری می‌کنند

هر دو کشور چین و یونان در مراحل کلیدی اصلاحات و توسعه قرار دارند و دو کشور باید همکاری خود را در همه‌ زمینه‌ها توسعه داده و تقویت کنند.

تین نیوز

چین و یونان متعهد شده‌اند که همکاری های خود را تحت برنامه «کمربند و جاده» تقویت کنند. این تعهد در جریان سفر معاون نخست وزیر چین به آتن انجام شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل ازseatrade-maritime، روابط چین و یونان در سال‌های اخیر به ویژه در زمینه‌ همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری شاهد رشد پایدار و سریع بوده است.

ماکایی معاون نخست وزیر چین گفت: انتخاب کشتیرانی کاسکو برای اداره بندر پیرائوس یک نمونه خوب از همکاری دو جانبه دو کشور است.

او افزود: هر دو کشور چین و یونان در مراحل کلیدی اصلاحات و توسعه قرار دارند و دو کشور باید همکاری خود را در همه‌ زمینه‌ها توسعه داده و تقویت کنند.

معاون نخست وزیر چین پیشنهاد کرد که دو طرف از فرصت تاریخی توسعه طرح «یک کمربند، یک جاده» را برای افزایش همکاری همه‌جانبه، ارتقاء همکاری‌های عملی از طریق پروژه‌های بزرگ، حمایت از همکاری میان موسسات مالی، توسعه متعادل با گسترش تجارت و همکاری اقتصادی و تبادل فرهنگی عمیق میان مردم دو کشور  بهره ببرند.

دراگاساکیس نخست وزیر یونان نیز گفت: یونان اهمیت فراوانی برای توسعه روابط با چین قائل است و به شکلی فعال از طرح «جاده و کمربند» حمایت می‌کند.

او افزود: یونان مایل است که از ظرفیت‌ها و شرایط خود به عنوان یک هاب منطقه‌ای در راستای تقویت همکاری و تحت طرح ابتکاری چین استفاده کند. 

طرح «کمربند و جاده» چین بر بر توسعه راه‌های جدید زمینی و دریایی متمرکز است و این کشو را به بخش بزرگی از آسیا، خاورمیانه و آفریقا متصل می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.