| کد خبر: 151991 |

◄ برنامه جدید بندر «جبل‌علی» برای پاسخ به تقاضای بازار

شرکت DP World ، اپراتور بندر جبل‌علی در حال نصب تجهیزاتی است که ظرفیت ترمینال 3 این بندر را 1.5 میلیون TEU افزایش می‌دهد.

تین نیوز

شرکت DP World ، اپراتور بندر جبل‌علی در حال نصب تجهیزاتی است که ظرفیت ترمینال 3 این بندر را 1.5 میلیون TEU افزایش می‌دهد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از worldmaritimenews، این شرکت گفته است که این تجهیزات جدید علاوه بر این‌که ظرفیت بندر را از 18 میلیون TEU به 19.5 ملیون TEU می‌رساند، پاسخی به تقاضای جدید و در حال ظهور بازار است.

با این شرایط جدید ظرفیت ترمینال 3 این بندر به 4 میلیون TEU خواهد رسید و این به معنای بزرگ‌ترین ترمینال نیمه اتوماتیک دنیا خواهد بود.

سلطان احمد بن سلیم مدیرعامل گروه دی‌پی‌ورلد گفت: افزایش ظرفیت ترمینال 3 بندر جبل‌علی پاسخی است به سطح بالای بهره‌برداری که در این بندر رخ داده است.

او افزود: امروز بندر جبل‌علی این توانایی را دارد تا عملیات بندری  10  کشتی مگاسایز کانتینری به طور هم‌زمان انجام دهد و ما در حال برنامه‌ریزی هستیم تا این ظرفیت را به طور قابل‌توجهی افزایش دهیم.

دی‌پی‌ورلد در نیمه نخست سال جاری میلادی 7.7 میلیون TEU را جابه‌جا کره است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 4.3 درصد رشد را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، جبل‌علی یکی از معدود بندرهای حوزه خاورمیانه است که امکان و توانایی خدمات‌دهی چندین کشتی مگاسایز با ظرفیت 18 هزارTEU ‌ به بالا را دارد. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.