| کد خبر: 148360 |

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد:

◄ نقش‌آفرینی سازمان بنادر و دریانوردی در دوران جنگ

تین نیوز

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  با اشاره به نقش‌آفرینی سازمان بنادر و دریانوردی در دوران جنگ تحمیلی گفت: وقتی آبادان در محاصره قرار گرفت آن‌چه باعث شد دشمن به پیروزی نرسد حمایتی بود که شما در بندر ماهشهر و خورموسی انجام دادید.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، ولی‌الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که صبح امروز در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد با اشاره به شرایط دشوار آغاز جنگ گفت: در ابتدای جنگ با پیمان ورشو و ناتو از صدام حمایت کردند و توانستند مسیر هوایی را بر ما تنگ کنند. در دریا هم مشکلاتی را ایجاد کرده بودند اما شما آن‌چنان حماسه آفریدید که در تاریخ ثبت است و جنگ با پشتیبانی شما به سرانجام رسید.

او افزود: وقتی آبادان در محاصره قرار می‌گیرد آنچه باعث می‌شود دشمن به پیروزی نرسد حمایتی بود که شما در بندر ماهشهر و خورموسی انجام دادید. همه بنادر در جنوب کشور توانستند حمایت و هدایت جنگ را برای پیروزی به عهده بگیرند.

نانواکناری با بیان این‌که در دوران جنگ تحمیلی بنادر ما حتی یک روز هم تعطیل نشدند تصریح کرد: با وجود همه تهدیداتی که توسط دشمن شد اما هرگز بنادر ما تعطیل نشدند. که اگر این اتفاق افتاده بود مایحتاج کشور و پشتیبانی جنگ با مشکل جدی مواجه می‌شد.

این سردار دوران دفاع مقدس اظهار کرد: دشمن در فاو مجهزترین امکانات موشکی را ایجاد کرد به‌طوری که از فاو تا تنگه هرمز تحت پوشش موشکی قرار اشت. با این حال بنادر ما همچنان باز ماند و موشک‌های پیشرفته نتوانست موثر باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دشواری‌های عبور از اروند گفت: چه کسی می‌توانست از اروند عبور کند جز شما؟ وزیر دفاع پاکستان پس از جنگ به ایران آمده بود و وقتی اروند را دید با تعجب گفت در حیرتم که چطور رزمندگان اسلام توانستند از این رودخانه دیوانه عبور کنند.

او تاکید کرد: همکاران شما که در خورموسی و بندر امام خمینی(ره) جان‌فشانی کردند حماسه ساختند. به شما تبریک می‌گویم که در مسیر شهدا هستید و تا امروز همچنان بر اعتبار و امنیت بنادر کشور افزوده می‌شود.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار به اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل متحد گفت: از رئیس جمهور کشور تشکر می‌کنم که در سازمان ملل متحد جواب ترامپ را داد و اگر امروز این اقتدار وجود دارد تا رئیس جمهور کشور با این اقتدار سخن بگوید و جهان بر حقانیت این سخنان صحه بگذارد، از خون شهدایی است که سازمان بنادر و دریانوردی و همه ملت ایران تقدیم انقلاب کردند. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیددلاورموسوی 0 0

    سلام..محموله های بنادر را چه کسانی زیر آتش تخلیه کردند..رانندگان
    متاسفانه رانندها هنوز زیر آتش هستند..یک روز زیر اتش دشمن و یک روز زیر اتش دوستان...
    نقش مهم رانندها همیشه کمرنگ جلوه داده میشود ..چرا؟