| کد خبر: 145271 |

سیل صنعت کشتیرانی هوستون را مختل کرد

تصاویر به روز ماهواره ای و گزارش های منتشر شده از گارد ساحلی آمریکا خبر از افزایش تلفات دریایی و رویدادهای مربوط به آلودگی در این کشور می دهد.

تین نیوز

تصاویر به روز ماهواره ای و گزارش های منتشر شده از گارد ساحلی آمریکا خبر از افزایش تلفات دریایی و رویدادهای مربوط به آلودگی در این کشور می دهد.

به گزارش گروه بین الملل مانا و با تکیه بر آمار منتشر شده از سوی مرکز پاسخگویی گارد ساحلی ملی آمریکا، تلفات و خسارت های ناشی از طوفان هاروی در هوستون روبه افزایش است به گونه ای که تعداد بسیاری از گزارش ها از نشت مواد شیمیایی و نفتی به دریا و به ویژه در کانال هوستون خبر می دهد.

بر اساس این گزارش، مواد نشتی نفت خام، متیل استات، متانول، روغن ترانسفورماتور و گازوئیل را دربرمی گیرد. ترکیبات آلی فرار (VOC)، سولفور دی اکسید و انواع دیگر گازهای سمی نیز از پالایشگاه های منطقه که به موجب طوفان بسته شده بودند، به دریا نشت کرده اند.

مقامات پاسخگو بر همین اساس، از عموم خواستند تا در حد امکان وارد آب نشوند و تمام آنچه در آب غوطه ور شده است را پاکسازی کنند. خطر بهداشت ناشی از آلاینده های شیمیایی، نگرانی هایی را در خصوص عفونت به همراه دارد. طوفان موجب سرریز شدن فاضلاب ها و گندانبارها شده است.
 

آبگرفتگی در منطقۀ خلیج Burnet، شمال کانال هوستون
 

آب گرفتگی مخزن در پالایشگاه Baytown. اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA) پیش بینی کرده است که تاسیسات این منطقه به زیر آب برود.
 

آب گرفتگی مخزن در پالایشگاه Baytown. ExxonMobil از سقوط سقف یکی از مخزن ها در یک پرونده نظارتی خبر داد.
 

مخازن آب گرفته در پالایشگاه Baytown
 

به دنبال قطعی برق و سیل، پالایشگاه های Corpus christi، Galveston، هوستون و بندر Arthur تولیدات خود را به حداقل رسانده یا عملیات تولید را متوقف کرده اند. برخی از پالایشگاه ها به صورت آنلاین سرویس دهی را آغاز کرده اند اما برآوردهای Platts خبر از افت ظرفیت پالایشگاه منطقه تا حدود چهار میلیون بشکه در روز می دهد. 

این گزارش ادامه داد: کاهش تولید برای تامین کنندگان، ملزومات قابل توجهی دارد به گونه ای که نرخ گازوئیل در بسیاری از مناطق تگزاس و Oklahoma به شدت افزایش یافت و در پالایشگاه ها بر سر خرید آن نزاع بین خطوط کشتیرانی بزرگ گزارش شده است. 

بنادر Corpus Christi، Freeport، هوستون و Galveston مجددا و به آرامی فعالیت خود را از سرمی گیرند تا پالایشگاه ها بتوانند به تولید کامل خود در روز بازگردند. تمامی مناطق بنادر مذکور همچنان و به موجب بررسی های گارد ساحلی جهت پاک سازی آب از مواد خطرناک محدودیت هایی را در اجرای عملیات خود دارند. بر همین اساس، ترمینال های Barbours Cut و Bayport بندر هوستون عملیات خود را از روز گذشه آغاز کردند اما کانال فوقانی هوستون همچنان بسته است.

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.