| کد خبر: 141001 |

قاچاقچیان دریایی باز هم ناکام ماندند

قاچاقچیانی که به هر شیوه ممکن مترصد فرصتی برای رساندن کالاهای قاچاق به آبادان و ماهشهر بودند در دام ماموران دریابانی گرفتار شدند.

تین نیوز

قاچاقچیانی که به هر شیوه ممکن مترصد فرصتی برای رساندن کالاهای قاچاق به آبادان و ماهشهر بودند در دام ماموران دریابانی گرفتار شدند.

 
به گزارش فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اعلام این خبر به خبرنگار مانا گفت: ماموران دریابانی مستقر در پایگاههای آبادان و ماهشهر در راستای مبارزه با ورود کالای قاچاق و کنترل آبهای ساحلی استان، در سه رشته عملیات جداگانه موفق شدند سه فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق را که از کشورهای حوزه خلیج فارس به مقصد بنادر جنوب خوزستان در حرکت بودند شناسایی و متوقف کنند.
 
سردار سرتیپ عبدالله نظرپور افزود:ماموران دریابانی در جریان بازرسی از این شناورها، 120دستگاه یخچال، 40دستگاه تلویزیون ، 70دستگاه لباسشویی، 50دستگاه کولر گازی و مقادیری اسبای بازی ، پارچه ، روکش مبل ، کیف و لوازم آشپرخانه را کشف و ضبط کنند.
 
وی گفت: همه کالاهای ضبط شده بدون مدارک گمرکی بوده و طبق قانون، کالای قاچاق محسوب می شود. سردار نظرپور ارزش تقریبی کالاهای مکشوفه قاچاق را 9 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در این ارتباط چند متهم به قاچاق کالا نیز بازداشت و تحویل مراجع قضایی شدند.
 
وی بر تشدید عملیات جلوگیری ورود و خروج کالای قاچاق در مناطق ساحلی و آبهای شمال غرب خلیج فارس با هدف صیانت از نیروی کار و اشتغال مولد و تولید ملی تاکید کرد.
 
امسال با تاکیدات مقام معظم رهبری بر مبارزه همه جانبه با ورود کالای قاچاق، روند مبارزه با پدیده قاچاق سازمان یافته در مناطق دریایی و ساحلی خوزستان به نحو چشمگیری افزوده شده به طوری که امسال بیش از 450 میلیارد ریال کالای قاچاق توسط دریابانی خوزستان کشف و ضبط شده است.

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.