| کد خبر: 2858 |

برقراری پرواز مستقیم " ایران - آمریکا " شعار باقی ماند

تین نیوز | با گذشت پنج ماه از اعلام خبر برقراری پرواز مستقیم میان ایران و آمریکا، هنوز خبری از برقراری این پرواز نیست و به نظر می‌رسد که مسئولان این موضوع را دیگر فراموش کرده‌اند.
 
اواسط سال گذشته خبری از سوی اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور در خلال سفر رئیس جمهور به آمریکا مطرح شد مبنی بر اینکه رئیس جمهور دستور بررسی چگونگی برقراری خط پرواز مستقیم بین ایران و ایالات متحده آمریکا را صادر کرده و وی را به عنوان مسئول پیگیری این موضوع انتخاب کرده است.
 
از زمان مطرح شدن این موضوع، شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از جمله ماهان، آسمان و ایران ایر که بزرگترین ایرلاین کشور است، اعلام آمادگی کردند تا پرواز مستقیم ایران - آمریکا را انجام دهند.
 
در این باره ترکان در نامه ای به صنعت حمل و نقل هوایی ایران از آنها درخواست کرد تا شرایط لازم را برای برقراری این پرواز فراهم کنند.
 
در ادامه علی محمد نوریان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی هم با تایید این موضوع گفته بود که در صورت صدور مجوز و توافق میان دو کشور، صنعت حمل و نقل هوایی آمادگی برقراری این پرواز را دارد.
 
همچنین علیرضا جهانگیریان رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره برقراری پرواز مستقیم ایران - آمریکا گفته بود: سازمان هواپیمایی کشوری بستر فنی این پرواز را فراهم می‌کند که در این راستا این بسترهای فنی تاحدودی فراهم شده است بنابراین در حال حاضر منتظر علائمی از سوی مسئولان سیاسی کشور هستیم تا این پرواز عملیاتی شود.
 
بی اطلاعی مسئولان آمریکایی از برقراری پرواز ایران - آمریکا
از سوی دیگر فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت ایران ایر هم نسبت به این خبر واکنش نشان داده و با بیان این مطلب که ایران ایر در گذشته هم به نیویورک پرواز داشته و موضوع جدیدی نیست، گفته بود: این شرکت، چهار فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ دوربرد دارد که برای پرواز طولانی روی اقیانوس مناسب است و در صورت نیاز می‌تواند برای این پرواز استفاده شود.
 
بنابر اعلام مسئولان کشوری، قرار بود از ابتدای سال 2013 پرواز مستقیم میان ایران و آمریکا برقرار شود اما با گذشت 5 ماه از اعلام این موضوع، هنوز خبری از برقراری پرواز میان ایران و آمریکا نیست و به نظر می رسد مسئولان هم این موضوع را فراموش کرده‌اند. در حالی که سال گذشته اکبر ترکان در جمع ایرانیان مقیم خارج این وعده را داده بود که ایرانیان مقیم آمریکا به زودی می توانند بطور مستقیم به ایران پرواز کنند و مشکلاتی که برای سفر به ایران داشتند از بین می‌رود.
 
در واقع تبلیغات گسترده‌ای که از سوی مسئولان کشوری برای این پرواز شده بود، به نتیجه نرسید و تنها در حد همین تبلیغات رسانه‌ای باقی ماند، این در حالی است که در همان زمان هم آلن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا از این خبر ابراز بی اطلاعی کرده و گفته بود این خبر را تنها در رسانه های ایرانی دیده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.