| کد خبر: 246121 |

◄ ده ها میلیارد تومان هزینه رسانه ای شرکت فولاد مبارکه در چه زمینه هایی خرج شد؟

شرکت فولاد مبارکه در پوشش فعالیت اجتماعی، مقادیر قابل توجهی از منابع خود را به اشخاص حقیقی و حقوقی دولتی و غیر دولتی به صورت هدیه، کمک، تبلیغات و... ارائه نموده است.

تین نیوز

وقتی در نشست علنی سه شنبه 25 مردادماه مجلس شورای اسلامی گزارش نهایی کمیسیون صنایع و معادن در مورد تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت فولاد مبارکه اصفهان مورد بررسی قرار گرفت، پیش بینی می شد این گزارش چه تاثیر عمیقی بر جامعه خواهد گذاشت.

به گزارش تین نیوز، برای مردمی که اکثر در شرایط بسیار نامطلوب اقتصادی قرار داشته و برای کسب درآمد ساعت های متمادی در حال فعالیت بوده و از جان خود مایه می گذارند، این که شرکت فولاد مبارکه در استان اصفهانی که کشاورزان آن روزها در کف زاینده رود خشکیده برای اعتراض به کم آبی بست می نشینند، شگفت آور بود.

بیشتر بخوانید:

گزارش کامل تحقیق و تفحص مجلس از فولاد مبارکه

اگرچه هر یک از بخش های این گزارش حاوی اطلاعات ویژه ای از وجود فساد گسترده در این شرکت حکایت داشت اما شاید بد نباشد نگاهی به فعالیت های تبلیغاتی و رسانه ای فولادمبارکه که در تحقیق و تفحص مجلس بدانها اشاره شده است نیز داشته باشیم.

در بخشی از این گزارش آمده است:

شرکت فولاد مبارکه در پوشش فعالیت اجتماعی، مقادیر قابل توجهی از منابع خود را به اشخاص حقیقی و حقوقی دولتی و غیر دولتی به صورت هدیه، کمک، تبلیغات و... ارائه نموده است. بیش از 2 هزار میلیارد ریال بودجه مستقیم برای انجام کمک در کنار چند هزار میلیارد ریال بودجه در حوزه روابط عمومی، خدمات و در پوشش برخی پروژه های توسعه ای منجر به ایجاد لایه حفاظتی از مدیرعامل سابق فولاد مبارکه و خودداری مسئولان دولت سابق در برخورد با وی شده که نمونه های آن به شرح ذیل بیان می شود:

- ده ها میلیارد تومان هزینه رسانه ای شامل ایجاد کمپین با هدف تخریب تحقیق و تفحص، قراردادهای پرابهام با منسوبین رسانه ای دولت سابق، هزینه های رسانه ای وزارت صمت، 250 میلیارد ریال تبلیغات در نوروز 1400 در رسانه ملی و تابلوهای شهری.

- ارائه هدیه به نهادها و سازمان های دارای ممنوعیت که اغلب به حساب های غیر دولتی واریز گردیده و وقایعی نظیر پول شویی، ارتشا و تصرف غیر قانونی در وجوه را به همراه دارد. اهدای خودرو، کارت هدیه، بُن خرید، سکه، موبایل، لپ تاپ و تبلت، به سازمان هایی نظیر برخی استانداری ها، راه و شهرسازی، وزارت صمت، بانک مرکزی، گمرک و برخی نهادهای دیگر که منجر به تصرف غیرقانونی در وجوه گردیده، نمونه هایی از این دست است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام. وقتی آب و برق و گاز سوبسیدی رو به ثمن بخس خرج این شرکت ها میکنید، فولاد رو ظاهرا ارزان تولید میکنن و صادر میکنن و ادعای ارز آوری برای مملکت میکنن. غافل از اینکه آقایون واسطه هستن برای صادرات انرژی مجانی به خارجی ها.غافل از اینکه رتبه دهم جهانی در تولید و رتبه شانزدهم جهانی در صادرات فولاد به مدد انرژی ارزان بدست آومده نه به مدد مدیریت پویا و بهره وری عوامل تولید.
    نهایتا در آمد هنگفت صادرات فولاد با مدیریت سفارشی اینجوری خرج میشه که میبینید.

  • احسان 0 0

    سلام، خسته نباشید، تا مادامی که دستگاه قضایی حکم قطعی مبنی بر وقوع جرم برای فرد یا افراد صادر نکرده ، گمانه زنی ها بی حاصل است، وقتی حکم قاضی پرونده صادر شد ، خیلی مطالب وجود دارد، بالاخره یک بنگاه اقتصادی هرچقدر بزرگتر، زمینه فساد و وقوع جرم وسیع تر ، زمانی که برای یک کارت هدیه خبرنگاری داستان داره ، هیچکس هم دقیق رسیدگی نمی کنه که در این تشکیلات بی حساب و کتاب چی میگذرد، ای کاش هز چه زودتر شفاف سازی انجام شود ، " تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد "