| کد خبر: 246117 |

افزایش ۵ پرواز در فرودگاه شهدای ایلام از اول شهریور ماه

مدیر فردگاه شهدای ایلام با اشاره به افزایش تدریجی تعداد پروازها از اول شهریورماه و در آستانه اربعین حسینی از این فرودگاه، از بهره برداری ترمینال جدید برای تسهیل خدمات به زائران اباعبدالله الحسین خبر داد.

تین نیوز

مدیر فرودگاه شهدای ایلام با اشاره به افزایش تدریجی تعداد پروازها از اول شهریورماه و در آستانه اربعین حسینی از این فرودگاه، از بهره برداری ترمینال جدید برای تسهیل خدمات به زائران اباعبدالله الحسین خبر داد.

به گزارش تین نیوز، محمد جواد یگانه مدیر فرودگاه ایلام در مورد اقدامات انجام شده این فرودگاه در ماه محرم و صفر برای اعزام زائران به عتبات گفت: تردد زوار برای سفر به عتبات از ۱۵روز گذشته آغاز شده و با توجه به آمار ۴۰ الی ۶۰ درصد مسافرانی که از طریق هوایی به ایلام سفر می کنند، اکثرا زائرانی هستند که قصد سفر به عتبات را دارند.

مدیر فردگاه ایلام بیان کرد: با هماهنگی انجام شده از سوی استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد و در این جلسه مقرر شد از اول شهریور ماه تا اول مهر ماه علاوه بر پروازهای برنامه ای روزانه ۵ پرواز تا پیک اربعین افزوده شود و در دهه اربعین که تعداد زائران افزایش می یابد، تعداد پروازها تا ۱۰ پرواز افزوده خواهد شد تا مسافران در آن ایام با توجه به ازدحام جمعیت و افزایش سفر با ترافیک روان تری به عتبات اعزام شوند.

به گفته یگانه تردد مسافر به ایلام از همه نقاط کشور صورت می گیرد ولی در شرایط فعلی بیشترین مسافر از دو شهر تهران و مشهد به ایلام است که از ایلام از طریق مرز زمینی به کربلا عازم می شوند.

مدیر فردگاه ایلام در مورد تعداد زائران در ایام اربعین تصریح کرد: با توجه به تعداد مراجعه کنندگانی که تاکنون عازم سفر شده اند پیش بینی می شود، امسال تعداد زائر نسبت به سال قبل افزایش چند برابری داشته باشد و باتوجه به آمار سفرهای زوار به نجف اشرف به نظر می رسد تعداد زائران اباعبدالله الحسین بیش از ۵ الی ۶ برابر حد معمول باشد.

وی در مورد اقدامات انجام شده برای تسهیل و ارائه خدمات بهتر به زائران در ایام اربعین گفت: در حال پیگیری هستیم تا ترمینال جدید دراین مقطع از زمان به بهره برداری برسد تا در زمان اوج  سفر و مسافر، بخشی از اعزام و جابجایی‌ها از این ترمینال انجام شود.

 یگانه بیان کرد: هرساله با همکاری یگان‌های نظامی و انتظامی در فرودگاه ایلام موکب اربعین بر پا می شود و با صبحانه و غذای گرم از زائران پذیرایی می شود.

 مدیر فردگاه ایلام نشان کرد: چهار شرکت هواپیمایی زاگرس، ایران ایر، ماهان و آسمان در حال حاضر فعال هستند و سازمان هواپیمایی کشوری قول داده است با توجه به افزایش پروازها به سایر شرکت‌هایی هواپیمایی نیز اجازه پرواز داده شود.

وی در پایان افزود: فرودگاه ایلام در ایام اربعین به صورت شبانه روزی خدمات ۲۴ ساعته به زائران ارائه می دهد و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا به بهترین نحو از زائران پذیرایی شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.