| کد خبر: 234177 |

آغاز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در مجلس:

◄ سخنان رئیسی در مورد وزیر پیشنهادی راه+ فایل برنامه های رستم قاسمی

موضوع مهم ما در این وزارتخانه ساختن یک میلیون مسکن در هر سال و در ۴ سال ساخت ۴ میلیون مسکن است که آقای قاسمی در این زمینه برنامه دارد و برای ما مهم است که کسی بتواند روی کار بیاید که این وعده دولت را عملی کند.

تین نیوز

صبح امروز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در مجلس به صورت علنی و 2 نوبت در روز در حالی آغاز شد که رئیس جمهور در شرح چگونگی انتخاب وزرای خود گفت: روش انتخاب همکاران این طور بود که ابتدا فراخوانی در سایت داشتیم و بسیاری از نخبگان در آن شرکت کردند و افراد و چهره‌های بسیاری معرفی شدند.

به گزارش تین نیوز، سید ابراهیم رئیسی افزود: این مشارکت مردم در معرفی نیروهای کارآمد بسیار برای دولت مفید و موثر بود. اسم وزیران پیشنهادی جز 2 وزیر، ده‌ها بار در سایت پیشنهاد شد. بعد از پیشنهادات مردم، اسامی در 9 کارگروه تخصصی برای بررسی ارسال و از مراجع ذیصلاح دستگاه‌های نظارتی در داخل و بیرون از دولت و دستگاه قضایی استعلام شد. با حساسیت سوابق اجرایی این افراد دنبال شد.

آن چنان که در تسنیم آمده است، وی تاکید کرد: برای هر وزارتخانه چند نفر مشخص شدند و کارگروه‌های تخصصی معین شد تا برنامه آنان و مصاحبه با تک تک افراد پیشنهادی انجام شود. در هر کارگروه پنج نفر، مصاحبه و ارزیابی شدند. مصاحبه کنندگان با تعیین شاخص‌هایی برای نمره دادن از نظرات یکدیگر مطلع نبودند و در جای دیگر نظرات این افراد جمع بندی می شد و در نهایت این نظرات را از نزدیک با بررسی‌های دقیق نهایی کردم.

بیشتر بخوانید:

درخواست انتشار عمومی برنامه های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

رئیس جمهور با تاکید بر این که تلاش این بود به سراغ بسیاری از نیروهایی که در ذهن شما است و نیروهایی که می‌شناسید، برویم ، عنوان کرد: هرگز رابطه سببی، نسبی، خانوادگی فشار از فرد، جریان و حزبی مطلقا در پیشنهاد و انتخاب وزرا نقش نداشته است.

همچنین به نوشته ایرنا، رئیسی در مورد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی نیز گفت: آقای قاسمی در قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان یکی از بزرگترین پیمانکاران دولت در حوزه راه و شهرسازی کارهای بسیاری انجام داده است. البته افراد دیگری هم برای این وزارتخانه مطرح بودند اما عده زیادی نسبت به افرادی اظهارنظرهایی داشتند که خواستم نظرات نمایندگان را داشته باشم چون قرار است با مجلس کار کنیم.

وی ادامه داد: موفقیت دولت در گرو همکاری و حمایت مجلس و همچنین همفکری با مجلس است. موضوع مهم ما در این وزارتخانه ساختن یک میلیون مسکن در هر سال و در ۴ سال ساخت ۴ میلیون مسکن است که آقای قاسمی در این زمینه برنامه دارد و برای ما مهم است که کسی بتواند روی کار بیاید که این وعده دولت را عملی کند و با تجربه‌های کاری خود گام‌هایی در این زمینه بردارد که به‌صورت انضباط و با ترکیبی از حرکت انقلابی، تحولی در وزارتخانه ایجاد کند.

در عین حال تسنیم روز گذشته 29 مرداد، برنامه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در حوزه مسکن،‌ شهرسازی و حمل‌ و نقل را منتشر کرد.

پیش تر جمعی از کارشناسان حوزه حمل و نقل در گفت و گو با تین نیوز خواستار انتشار این برنامه شده بودند.

برای دریافت فایل کامل برنامه پیشنهادی وزیر راه و شهرسازی اینجا کلیک کنید.

 

downloadFile
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    وزرای دولت انتصابی همگی نصب خواهند شد مگر اینکه تصمیم به برگزاری شوی دموکراسی گرفته باشند