| کد خبر: 181416 |

لایحه جامع انتخابات تقدیم مجلس می‌شود

لایحه جامع انتخابات در هیئت دولت تصویب شد و هفته آینده تقدیم مجلس می‌شود.

تین نیوز

لایحه جامع انتخابات در هیئت دولت تصویب شد و هفته آینده تقدیم مجلس می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از صداوسیما؛ حسن روحانی در جلسه امروز هیئت دولت در سخنانی افزود : این لایحه یکی از لوایحی است که در دولت مطرح و دارای اهمیت ویژه بود.

وی اضافه کرد: انتخابات آزاد و سالم یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است چیزی که اگر امروز و قبل از انقلاب را در کشور مقایسه کنیم و مورد شهادت ملت ایران است این است که مردم درصحنه انتخابات حضور دارند و به همین دلیل هم در صف‌های طولانی انتخابات شرکت می‌کنند .

رئیس‌جمهور گفت :حوزه‌های انتخابات ما بعضا سرعت لازم را برای اخذ رای ندارند مثلا 2 تا 3 میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری نتوانستند در انتخابات شرکت کنند و ساعت‌ها در صف ایستادند و وقتی در زمان پایان رای گیری موفق به رای دادن نمی‌شوند با ناراحتی به منزل می‌روند. 

آقای روحانی تصریح کرد : این بی‌سابقه است که مردم با اطمینان در پای صندوق حاضر می‌شوند در حالی که در پیش از انقلاب نتیجه انتخابات از قبل معلوم بود و همه می‌دانستند که نماینده فلان حوزه انتخابیه کی هست و این انتخابات یک دستاورد مهم انقلاب اسلامی است. 

وی افزود: بخش بزرگی از استمرار انقلاب اسلامی در سایه صندوق انتخابات است و مردم می‌دانند اگر از نهادی گله دارند با انتخابات می‌تواند فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند. 

رئیس‌جمهور اضافه کرد : در این لایحه تاکید شده است که سیر انتخابات چگونه باشد و حوزه کاری نظارت و اجرا به خوبی مشخص شده و نقش احزاب در این لایحه پر رنگ شده است و اگر لایحه به همین صورت تصویب شود مردم می‌توانند به جای نوشتن تک‌تک اسامی به فهرست احزاب رای دهند و به خوبی زمان نظارت از نظر آغاز و پایان آن مشخص شده است.

آقای روحانی گفت: احراز صلاحیت‌ها هم در این لایحه به خوبی مشخص شده است نهادهایی که باید اطلاعات به نهاد نظارتی بدهند ؛ چهار دستگاه چه اطلاعاتی به چه صورت باید بدهند و در تبلیغات مسائل مالی به خوبی شفاف و روشن است که مردم اعتمادشان به انتخابات بیشتر شود.

 

وظیفه اصلی ما آن است که مردم با اطمینان در انتخابات شرکت کنند و بدانند که رای آن‌ها به‌عنوان حق‌الناس محفوظ خواهد بود

وی افزود: وظیفه اصلی ما آن است که مردم با اطمینان در انتخابات شرکت کنند و بدانند که رای آن‌ها به‌عنوان حق‌الناس محفوظ خواهد بود رای مردم تعیین‌کننده مسیر آینده کشور است و این لایحه بعد از ماه‌ها تلاش امروز آماده‌شده است که تقدیم مجلس می‌شود. 

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت : لایحه شفافیت هم در دستور کار دولت است که به‌زودی بررسی و به مجلس می‌رود شفافیت دستاورد بزرگ انقلاب ما باید باشد اگر گوشه‌ای هم شفافیت نیست باید پرده برداشته شود و همه باید بدانند حساب مالی مسئولان و نهادها چیست.

وی افزود: الان در بودجه که کمی پرده کنار رفته است مردم به روشنی می‌بینند که چقدر پول می‌گیرند و چقدر خدمت می‌کنند نظارت مردم با شفافیت است امروز با امکانات دیجیتالی که در اختیار مردم است به‌راحتی می‌توانند همه چیز را ببینند. 

آقای روحانی اضافه کرد : از آن روزی که پول ارز را در اختیار فردی برای واردات می‌گذاریم تا زمانی که کالا به فروش می‌رسد مردم به‌صورت شفاف مسیر را بررسی می‌کنند در حوزه سلامت این سیستم کارامد است و در رسیدگی و خدمت‌رسانی شفاف دستگاه‌ها اهمیت دارد. 

رئیس‌جمهور افزود : مبنای لایحه شفافیت این است که مردم از همه چیز اطلاع داشته باشند و با نظارت دقیق‌تر جامعه شفاف‌تری داشته باشند اساس انقلاب ما به‌سلامت برمی‌گردد و جامعه ما یک جامعه رشد یافته و سالم و اخلاقی باید باشد .

 

این تحریم‌ها آن‌ها را به هدف نمی‌رساند البته برای ما و مردم زحمت درست می‌کنند اما هرگز به اهداف مورد نظر خود نمی‌رسند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک ایام پیروزی انقلاب گفت : همه می‌دانیم که امسال دهه فجر و ماه بهمن و روز 22 بهمن از اهمیت خاصی برخوردار است و خوشحالیم که امروز با وجود همه توطئه‌هایی که علیه انقلاب اسلامی و ماجرای تحریم غیرقانونی امریکا مورد انتظار دشمنان بود خودشان اعتراف می‌کنند که این تحریم‌ها آن‌ها را به هدف نمی‌رساند البته برای ما و مردم زحمت درست می‌کنند اما هرگز به اهداف مورد نظر خود نمی‌رسند.

آقای روحانی تصریح کرد: در هر دو مقوله‌ای که آن‌ها می‌خواهند کشور را تحت‌فشار قرار دهند که یکی صادرات نفت و دیگری در مسائل بانکی است در نفت ما مسیرها و راه‌های مختلفی را برای فروش نفت دنبال می‌کنیم و باافتخار تحریم امریکا را دور می‌زنیم و همه کشورها می‌دانند که این تحریم ظالمانه و علیه ملت ایران است و علیه هیچ فرد و نهاد دولتی نیست بلکه علیه مردم ایران است.

وی افزود: ما خوشحالیم که در این 40 سال ذخایر کشف شده نفت ما نسبت به اول انقلاب به حدود دو برابر می‌رسد نسبت به مقدار ذخایری که در نفت و میعانات داشتیم امروز رقم بسیار بالایی را می‌بینیم و در کشف آن موفقیت‌های بسیار خوبی داشتیم و امروز در جلسه هیات د ولت وزیر نفت خبر داد میدان جدیدی هم در حوزه آبادان کشف شده است که این حوزه نفتی ازلحاظ کمیت و کیفیت قابل ملاحظه است.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: این بدان معناست که با قدرتی که ایران از نظر نفت و گاز دارد کشوری نیست که بتوان آن را از بازار نفت و انرژی حذف کرد. همین‌طور ایران از نظر حضور منطقه‌ای ، علمی و فناوری هم کشوری نیست که قابل حذف باشد و ایران امروز نقش بسیار ارزشمندی دارد.

وی تاکید کرد: با اطمینان به مردم می‌گوییم که همه مسئولان ما تلاش خواهند کرد به وظایف خود عمل و در زمینه تولید و فروش نفت و میعانات تلاش کنند زیرا ما مسیرها و راه‌های مختلفی در اختیار داریم که از آن‌ها استفاده خواهیم کرد .

 

همه دنیا می‌دانند ایران هم پیشتاز مبارزه با تروریسم و هم قربانی آن است و در این چهل سال ملت و مسئولان ما به خوبی با تروریسم مبارزه کرده‌اند

آقای روحانی افزود: در مسئله بانکی هم آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند نقل‌وانتقال مالی ما را دچار مشکل کنند و دنبال یارگیری هستند برای این کار موضوع مبارزه با تروریسم را بهانه قرار داده‌اند همه دنیا می‌دانند ایران هم پیشتاز مبارزه با تروریسم و هم قربانی آن است و در این چهل سال ملت و مسئولان ما به خوبی با تروریسم مبارزه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: امروز هم ایران نقش مهمی در مبارزه با تروریسم دارد لوایح چهارگانه‌ای که دولت به مجلس تقدیم کرده است اهمیت خاصی دارد تا همه دنیا بداند که ایران نه‌تنها در مبارزه عملی بلکه در همه گونه مبارزه با تروریسم پیشتاز است و ما در ایجاد انسداد مالی و راه‌هایی که گروه‌های تروریستی می‌خواهند از طریق بانکی برای پول‌شویی استفاده کنند با همه توان با آن‌ها مقابله می‌کنیم. 

آقای روحانی تاکید کرد : آمریکایی‌ها باید در این زمینه که صهیونیست‌ها هم از آن پشتیبانی می‌کنند دچار شکست شوند مجلس و دولت اقدامات خوبی برای لوایح چهارگانه انجام داده‌اند و امیدواریم نهادهای دیگری که باید در این زمینه کارهایی انجام دهند اقدامات لازم را انجام دهند تا ما بتوانیم این امید امریکا را هم ناامید کنیم و این مسئله بانکی را خنثی کنیم و با همه دوستان ما در منطقه و جهان کارکنیم.

وی افزود: همیشه توطئه‌های امریکا را ما با قدم‌های محکم و حساب‌شده‌ای خنثی کرده‌ایم و انشاء الله این توطئه هم با اقدام نهادهای مسئول و اقداماتی که باید انجام شود خنثی خواهد شد و به دنیا اطمینان می‌دهیم که ایران همواره با تروریست‌ها مبارزه کرده است و امروز هم در جهات مالی و سایر جهات مبارزه می‌کند.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.