| کد خبر: 237155 |

اتوبوس BRT کم داریم؟

معاون حمل و نقل شهرداری تهران در مورد کمبود اتوبوس در خطوط بی آر تی توضیحاتی را ارائه کرد.

تین نیوز

مجتبی شفیعی در مورد کمبود اتوبوس در خطوط "بی ار تی" با بیان اینکه اتوبوس در این خطوط کم نیست، گفت: مسئله اصلی که حس کمبود اتوبوس را ایجاد کرده نحوه بهره برداری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه در برخی خطوط وارد کردن خودروهای شخصی به خطوط ویژه بی آر تی سبب اختلال در خدمات رسانی می شود، افزود: مخصوصا در خیابان ولیعصر شاهد هستیم، پلیس در ساعات اوج ترافیک اجازه ورود خودروها به خطوط ویژه را می‌دهد که معمولا در این ساعات نیز ایستگاه‌ها مملو از مسافر است و این اختلال در تردد اتوبوسها ممکن است این تصور را ایجاد کند که با کمبود اتوبوس روبه رو هستیم.

شفیعی با اشاره به اینکه زمان بندی اعزام اتوبوس‌ها بهینه سازی نشده و سیستم اعزام سنتی و دستی است، گفت: سیستم اعزام باید مکانیزه شود چراکه اتوبوسها باید بین خطوط خلوت و شلوغ جابجا شود؛ به گونه‌ای که در برخی خطوط در برخی ساعات مسافر زیاد است؛ اما در مقابل می‌بینیم که در همان ساعت، اتوبوس در خطوط خلوت دیگر ، خالی تردد می کند که باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه مدیریت سیستم زمان بندی اعزام اتوبوس‌ها به صورت دستی و دیدن اپراتور است، خاطرنشان کرد: در دنیا این شیوه منقضی شده و ما در صدد هستیم که در بحث نرم افزاری سامانه به روزرسانی شود.

شفیعی ادامه داد: کمبود تعداد ناوگان حاد نیست اماپایین بودن کیفیت خدمات به خاطر فرسودگی است که در بحث اورهال اتوبوسها به این خطوط نیز توجه می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    همه جای دنیا اولویت با ماشین عمومی هست ولی اینج پلیس ا.ویت را به ماشین های شخصی میده که اکثرا هم تک سرنشین هستند مسافرهای فقطیک اتوبوسی که در ترافیکی که پلیس با راه دادن ماشین های شخصی به خط ویژه راه میده از مجموع ادم هایی که با ماشین هایشان در خط ویژه امدند بیشتره که معموملا چندین اتوبوس در این ترافیک گیر میکنند در ضمن این کار پلیس باعث ترافیک مضاعف میشه چون در اخر مسیر دوباره تعداد خط ها کم میشه و خودش باعث ترافیک میشه