| کد خبر: 236919 |

◄ تلاش برای ورود ۲۷۵ اتوبوس نو به ناوگان

معاون حمل و نقل شهرداری تهران از ورود ۲۷۵ اتوبوس نو به ناوگان تا پایان سال خبر داد.

تین نیوز

مجتبی شفیعی صبح امروز در مراسم رونمایی از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس، گفت: یکی از جنبه های تحولی کوتاه مدت و ضربتی برای حمل ونقل عمومی تهران، بحث ساماندهی اتوبوسرانی بود،  چرا که اتوبوس اهمیت زیادی در جابجایی مسافر دارد در بحث عدالت اجتماعی نیز بروز زیادی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی با بیان این که گام اول نوسازی در قالب ۱۷۵ اتوبوس آغاز شده و در ادامه در نظر داریم ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر را در صورت تامین اعتبار خریداری کنیم گفت: امیدوارم تا پایان سال حداقل بتوانیم ۲۷۵ اتوبوس به ناوگان اضافه کنیم.

وی با اشاره به بکارگیری ناوگان متوقف اتوبوسرانی، گفت: همین حالا ۷۰ دستگاه اتوبوس به دلیل منقضی شدن اعتبار مخازن سی ان جی متوقف هستند که قرارداد جایگزینی مخازن امضاء شده و امیدواریم رفع مشکل آنها در روزهای آینده آغاز شود، اما دقت داشته باشیم که ناوگان شدیدا فرسوده است چراکه ده سال است که به این ناوگان توجه ویژه ای نشده.

شفیعی با بیان این که امیدواریم شرایطی را فراهم کنید که تعداد ناوگان حداقل به ۳۰۰۰ دستگاه فعال برسد، گفت: با توجه به افزایش تقاضای مسافران به واسطه رفع محدودیت ها امیدواریم بتوانیم خدمت رسانی خوبی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

تامین بیش از ۳۸۰۰ دستگاه اتوبوس برای شهر تهران با کمک دولت

وی با بیان اینکه اتوبوس های امروز دارای استاندارد یورو ۴ و فیلتر نانو جذب دوده است، گفت: اتوبوس‌های امروز دو مزیت دارند چرا که علاوه بر داشتن رمپ برای استفاده معلولان و جانبازان، امکان زانو زدن و ایجاد زاویه افقی برای اتوبوس ها ایجاد شده و همچنین قبل از بسته شدن کامل درها اجازه حرکت داده نمی شود که از این به بعد اتوبوسهای بعدی نیز دارای این ویژگی ها هستند.

وی افزود: این اتوبوس ها ۱۰ روز است که تحویل شده اما شهردار تهران تاکید داشتند که بلافاصله بعد از افتتاح وارد خطوط شوند. به همین دلیل نصب کارتخوان و تجهیزات جانبی مدتی به طول انجامید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.