| کد خبر: 233375 |

گفته می‌شود انجمن شرکت‌‌های هواپیمایی با رایزنی‌های خارج از پروتکل اعلام شده، توانسته این امکان را فراهم کند که تمام خلبان‌ های شرکت‌ های هواپیمایی فارغ از سن و سال و طبقه بندی‌های اعلام شده در این‌باره، بتوانند حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کنند.

تین نیوز

با رایزنی انجمن شرکت‌های هواپیمایی، تمام خلبانان ایرلاین‌ های داخلی واکسینه شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، طبق گفته یک منبع آگاه تمام خلبان‌های شرکت‌های هواپیمایی کشورمان خارج از چهارچوب‌ های تعریف شده از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا واکسینه شده‌اند.

گفته می‌شود انجمن شرکت‌‌های هواپیمایی با رایزنی‌های خارج از پروتکل اعلام شده، توانسته این امکان را فراهم کند که تمام خلبان‌ های شرکت‌ های هواپیمایی فارغ از سن و سال و طبقه بندی‌های اعلام شده در این‌باره، بتوانند حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کنند. البته رایزنی‌های انجام شده فقط برای تامین واکسن خلبان‌ها بوده و شامل مهمانداران نشده‌ است و مهمانداران در اولویت دوم قرار گرفته‌ بودند که آنها نیز طی هفته های گذشته واکسینه شدند.

واکسینه کردن عوامل پرواز قطعا به نفع سلامت صنعت هوانوردی کشور و مسافران و مشتریان این بخش از حمل و نقل عمومی است اما این در حالی است که فقط 3 درصد مردم توان استفاده از هواپیما را دارند و بیش از 90 درصد جابه‌جایی‌ها از طریق ناوگان حمل و نقل زمینی و ریلی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

 

اکثر مسافران صنعت هوانوردی را یا دهک‌ های بالای جامعه و یا مسئولان تشکیل می‌دهند و طبق گفته خود مسئولان و شرکت‌های هواپیمایی فضای داخل هواپیما به دلیل سیستم تهیه بسیار قوی ایمن است و نمی‌تواند منشا شیوع ویروس کرونا باشد.

البته پیگیری‌های خبرنگار ایلنا برای گفت‌وگو با دبیر انجمن شرکت‌ های هواپیمایی بی‌نتیجه ماند و پس از افزایش جهشی و غیرقانونی قیمت بلیت هواپیما، دبیر این انجمن،‌ تماس خبرنگاران را پاسخ نمی‌دهد.

سازمان هواپیمایی کشوری هم از زمانی که رئیس سازمان به دلایل نامعلوم عزل شد همچنان بلاتکلیف باقی مانده و با سرپرست اداره می‌شود از این رو امکان پیگیری این موضوع از متولی اصلی این صنعت نیز مقدور نیست.

اما در این میان روزانه چند صد مسافر از طریق اتوبوس و قطار به اقصی نقاط کشور جابه جا می‌شوند که مبادی و مقاصد بسیاری از این مسیرها شهرهای قرمز کرونایی هستند. سوالی که پیش می‌آید این است که اگر امکان تامین واکسن خارج از چهارچوب‌ ها وجود دارد چرا برای رانندگان و مهمانداران و کادر داخل قطار این واکسن تامین نشده است در حالی که مدت زمان طول سیر برخی از مسیرهای ریلی و جاده‌ای به بیشتر از 15 ساعت می‌رسد و به خوبی می‌دانیم که استفاده از ماسک در بین مسافران سلیقه‌ای است.

احمدرضا عامری، رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری در گفت‌وگو با ایلنا درباره واکسیناسیون رانندگان و کمک رانندگان اتوبوس‌ها اظهار داشت: نه تنها سهمیه‌ای نداشتیم بلکه رانندگان بالای 65 سال هم با وقفه بسیار طولانی توانستند دسترسی به واکسن داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با وزارت راه و شهرسازی و وزارت بهداشت رایزنی‌ هایی برای دریافت واکسن خارج از چارچوب نداشته‌اید، گفت: هیچ واکسنی به قشر راننده اختصاص ندادند مگر اینکه از طریق سامانه سلامت ثبت نام کرده باشند. به همین دلیل توصیه جدی به رانندگان داشتیم که تمام پروتکل‌ ها را به دقت رعایت کنند چراکه معلوم نیست چه زمانی به رانندگان واکسن می رسد.

همچنین یک فعال صنعت ریلی در این باره گفت: بارها به وزارت راه و وزارت بهداشت اطلاع داده‌ایم که میزان حمل مسافر از طریق ناوگان ریلی افزایش یافته و در این زمینه فکری به حال مهمانداران قطار و عوامل فنی داخل قطار داشته باشند اما مطالبات ما پیگری نشد.

وی ادامه داد: در برخی از مسیرها مدت زمان سیر حتی بیش از 20 ساعت هم می‌ رسد و در این شرایط برخی از مهمانداران به دلیل شرایط شیوع دلتا کرونا از مسیرهایی مانند خوزستان و زاهدان و سایر نقاط جنوبی هراس دارند.

این فعال صنعت ریلی تاکید کرد: غربالگری مسافران از طریق سامانه وزارت بهداشت برای شناسایی مسافران کرونایی به طور صد درصد عمل نمی‌ کند و بارها خبرهایی از حضور مسافران کرونایی در قطارهای مسیرهای مختلف منتشر شده است.          

در این شرایط سخت کار در حمل و نقل عمومی، وزیر راه و شهرسازی و وزیر بهداشت باید پاسخگوی این عملکرد سلیقه‌ای برای واکسینه کردن عوامل حمل و نقل عمومی باشند. در حال حاضر این شائبه ایجاد شده که شرکت‌ های هواپیمایی از چه رانتی برخوردار هستند که توانسته‌ اند زودتر از قشر حساس و 70 ساله‌های کشور دسترسی به واکسن داشته باشند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید