| کد خبر: 232369 |

آخرین وضعیت پروازهای خارجی آزاد و ممنوعه کرونایی

در پی شیوع ویروس کرونا و به ویژه بروز واریانت انگلیسی این ویروس در جهان، ممنوعیت و محدودیت‌های سفر به صورت زمینی و هوایی روز به روز و با و موج‌های جدید بیشتر و بیشتر می‌شود

تین نیوز

در پی شیوع ویروس کرونا و به ویژه بروز واریانت انگلیسی این ویروس در جهان، ممنوعیت و محدودیت‌های سفر به صورت زمینی و هوایی روز به روز و با و موج‌های جدید بیشتر و بیشتر می‌شود که البته اخیرا درپی کنترل این بیماری و گسترش واکسیناسیون در کشورهای مختلف، پروازها و سفرهای هوایی به سمت از سرگیری سوق پیدا کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در پی شیوع ویروس کرونا و خصوصا گسترش واریانت انگلیسی در جهان محدودیت‌های کرونایی به ویژه در حوزه پروازهای خارجی روز به روز بیشتر شد و کشورهای متعددی در لیست سیاه و ممنوعه برای پروازهای مسافری قرار گرفتند.

بر اساس آخرین وضعیت اعلام شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره مقاصد ممنوعه برای پروازهای خارجی ۱۵کشور از جمله فرانسه و پاکستان در فهرست مقاصد ممنوعه پروازی به دلیل شیوع واریانت انگلیسی کرونا قرار داشتند و ۲۶ کشور نیز در فهرست کشورهای پر خطر بودند که پرواز به این مقاصد با محدودیت همراه بود و مسافران ملزم به رعایت پروتکلهای خاصی در این زمینه بودند.

به این ترتیب مقاصد پروازی ممنوعه کرونایی به ۱۳ کشور کاهش پیدا کرد. یعنی در شرایط فعلی هند، بوتسوانی، برزیل، جمهوری چک، عراق، استونی، ایرلند، لسوتو، مالاوی، موازمبیک، اسلواکی، آفریقای جنوبی و زامبیا در لیست کشورهای با شرایط ویژه دارای واریانت انگلیسی قرار دارند پرواز به این مقاصد ممنوع است.

از سوی دیگر فرانسه، پاکستان، آلبانی، آندورا، بحرین، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، کلمبیا، مصر، اکوادور، مجارستان، اردن، کوزوو، لتونی، لبنان، مالت، مولداوی، مونتگرو، مقدونیه شمالی، فلسطین، سنت لوسیا، صربستان، سیشل، اسلوانی، سوئد، سوریه، تانزانیا و امارات متحده عربی در لیست کشورهای پرخطر با بروز بالای بیماری قرار دارند اما پرواز به آن‌ها ممنوع نبوده و نیازمند پروتکل‌ها و محدودیت‌های کرونایی خاصی است.

البته بر اساس آخرین آمار دریافت شده از سوی خبرنگار ایسنا به زودی محدودیت‌های بیشتری برداشته می‌شود چرا که در بسیاری از کشورهای جهان شیوع ویروس کرونا تا حد بسیار زیادی کنترل شده و واکسیناسیون نیز در سطح وسیعی انجام گرفته است. به نظر می‌رسد دوباره پروازهای خارجی ایران روند افزایشی به خود گرفته و آسمان ایران رونق بیشتری بگیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.