| کد خبر: 229826 |

نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس در اردبیل ۳۵ تا ۵۰ درصد افزایش یافت

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اردبیل گفت: با بررسی لایحه پیشنهادی شهرداری در مورد افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی، افزایش ۳۵ تا ۵۰ درصدی نرخ کرایه مصوب شد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اردبیل گفت: با بررسی لایحه پیشنهادی شهرداری در مورد افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی، افزایش ۳۵ تا ۵۰ درصدی نرخ کرایه مصوب شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، علیرضا غریبی شامگاه چهارشنبه در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: در دو جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک پیشنهاد شهرداری در مورد نرخ جدید کرایه تاکسی، اتوبوس‌های شهری و مینی‌بوس‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد برای تاکسی و مینی‌بوس ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل اعمال شده و برای اتوبوس‌ها نیز با افزایش ۵۰ درصدی نرخ‌های جدید اعلام شود.

وی تصریح کرد: اعضای شورای شهر اردبیل برای اتوبوس‌های شهری نرخ مصوب را از ۸۰۰ تومان به یک‌هزار و ۲۰۰ تومان افزایش دادند که البته شهرداری اردبیل موظف شد نسبت به تهیه کارت بلیط و فراهم کردن تجهیزات آن تا خردادماه اقدام لازم را انجام دهد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اردبیل گفت: برای تاکسی‌های عمومی، خطی و همچنین تاکسی ویژه فرودگاه نرخ مصوب با افزایش ۳۵ درصد اعمال خواهد شد به طوری که ورودی هر شهروند به تاکسی یک‌هزار تومان تعیین شده که به ازای هر مسیر اضافه ۵۰۰ تومان نیز به این نرخ افزوده خواهد شد.

غریبی افزود: اعضای شورای شهر اردبیل با در نظر گرفتن تمام جوانب امر و شرایط اقتصادی مردم و همچنین افزایش هزینه‌های صاحبان تاکسی و اتوبوس‌ها نرخ‌های جدید را اعلام کردند تا سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری نرخ‌های جدید را در مناطق مختلف و خود تاکسی‌ها نصب کرده و هرگونه اضافه دریافت با برخورد جدی مواجه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هیچ راننده‌ای حق دریافت مبلغ اضافی خارج از نرخ مصوب را نخواهد داشت و به هیچ وجه صاحبان تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها به بهانه نداشتن پول خرد نباید کرایه اضافی از مردم دریافت کنند.

به نفع مردم تصمیم‌گیری کردیم

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل نیز با مخالفت افزایش سرسام‌آور نرخ‌های جدید اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها در شهر اردبیل اضافه کرد: ما سعی کردیم به نفع مردم قیمت‌ها را به نحوی مصوب کنیم تا در کنار جلب رضایت صاحبان حمل و نقل عمومی، مردم نیز بتوانند از وسایل نقلیه استفاده کنند.

حسین افسانه ضرورت نگهداری، تعمیر و نوسازی ناوگان تاکسی و اتوبوس را در شهر اردبیل یادآور شد و بیان کرد: شایسته نیست با هزینه گزافی که دولت صرف خرید اتوبوس‌ها کرده، اتوبوسی در یک کوچه دو ماه خوابیده باشد و امکان ارائه خدمات به مردم فراهم نیاید.

وی ضرورت برخورد با متخلفان را در حوزه حمل و نقل یادآور شد و ادامه داد: ضرورت دارد شهرداری به سرعت زمینه استفاده از کارت بلیط را حداقل در اتوبوس‌ها فراهم کرده و در کنار آن نوسازی ناوگان تاکسی، مینی‌بوس و اتوبوس در اولویت قرار گیرد.

دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز با بیان اینکه وضعیت حمل و نقل عمومی در شهر اردبیل با نارسایی و اختلالی روبه‌روست، اظهار کرد: ما باید به سمتی حرکت کنیم تا فعالان این عرصه به انگیزه و رغبت در صحنه خدمت‌رسانی به مردم باشند تا در کنار نوسازی اتوبوس و یا تاکسی خود به زندگی خود نیز سر و سامان بدهند.

یعقوب عزیززاده تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای بدون انگیزه برای فعالیت در ارائه خدمات به مردم روزمرگی را سپری می‌کنند در حالی که انتظار می‌رود سطح خدمات تاکسی و اتوبوس ارتقا یافته و متناسب با نیاز شهروندان این خدمات به انجام برسد.

وی با انتقاد از اضافه دریافت برخی از رانندگان اتوبوس و تاکسی گفت: سازمان حمل و نقل بار و مسافر باید با قوت و قدرت نظارت‌ها و کنترل‌های خود را تقویت کند تا کسی اجازه تخطی از نرخ‌های مصوب را نداشته باشد.

عضو شورای شهر اردبیل افزود: امیدواریم در کنار نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مردم نیز از وسایط نقلیه عمومی بیشتر و بهتر استفاده کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیدحسن 0 0

    بااین گرانی هم خوراکی هم قطعات هیچ کس به فکررانندگان عمومی نیست چراهمین کارهارودرموردبقیه شغلهاانجام نمیدهننداگه واقعابه فکرم دم هستنندمردم دیگه ازاین همه دروغ مسولین خسته شدن بخداقسم

  • رضا 0 0

    سلام
    افزایش نرخ تاکسیها بدون رسیدگیه هرکی هرجور دلش میخواد میگیره اتوبوس هام که کارت بلیطشونو قطع کردن از مردم نقدی میگیرن هرجور که باب میل خودشونه اردبیل خیلی وضعیت حملو نقلش بی سروسامانه بخدا که هیچ نظارتی نیست.

  • احمد 1 1

    تو اردبیل ..شهری که هیچ درآمدی نداره اکثرا بیکار...چ لزومی داره کرایه تاکسی اضافه بشه...الان به سه هزار تومن چیزی نمیدن...هنر در اینه بیا این سه هزار تومن رو دربیار......مردم عقل داشته باشن نباید سوار تاکسی بشن..بنظرم همه کارت شهری اتوبوس بخرن واز این خط اتوبوس استفاده کنن

  • برات 0 1

    باسلام منی که یک راننده تاکسی هستم وامرار معاشمان از این راه هست با این گرونی وسایل یدکی به خدا از خانواده مان هم شرمنده هستیم چون نه باز نشسته و نه کشاورز هستیم چون بیشتر رانندگان تاکسی از این قشر هستند و کمترین درآمدی هم از این راه بدست بیاورند به حال آنها فرقی نمی کند ولی عده ای که درآمدشان از این راه می باشد به خدا کم کم به نان شب شان هم محتاج می شوند.پس لطفاً حال این قشر از رانندگان را نیز در نظر بگیرید.