| کد خبر: 198501 |

با حضور معاون علمی فناوری ریاست جمهوری؛

◄ کارپایه «حمل‌ونقلی» رونمایی شد

نشست خبری رونمایی از اپلیکیشن کارپایه حمل‌ونقلی (نسخه جدید) با حضور سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری و مسئولان طراحی اپلیکیشن برگزار شد.

تین نیوز

نشست خبری رونمایی از اپلیکیشن کارپایه حمل‌ونقلی (نسخه جدید) با حضور سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری و مسئولان طراحی اپلیکیشن  برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، کارپایه حمل‌ونقلی سیستمی یکپارچه و جانشین مدرن برای راه‌های قدیمی و روش‌های سنتی مانند روزنامه و مجلات است که رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

در این اپلیکیشن کارفرما و کارجویان حمل‌ونقلی به راحتی و کاملاً رایگان قادر هستند برای مقاصد خود رسیده و کار مورد نظر خود را بیابند.

محمد امین صمدی مدیرعامل و بنیان‌گذار اپلیکیشن کارپایه با اشاره به این نکته که این آپ مانند تاکسی‌های اینترنتی قابلیت سرویس رسانی به کاربران در محل آدرس را داراست، اظهار کرد: این اپلیکیشن تا شعاع ۵ کیلومتری به کاربران اطلاعات نیروی کار را ارائه می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: طراحی این اپلیکیشن به‌گونه‌ای است که فرد علاوه بر انجام کار در محیط منزل یا اداری، قادر هست در بخش تاکسی‌های اینترنتی نیز فعالیت داشته باشد.

صمدی با بیان اینکه این مجموعه به خاطر بررسی نیاز‌های کارجویان و کارفرمایان پیشرو شناخته می‌شود، ادامه داد: اشتغال زایی کارآمد، استفاده حداکثری از پتانسیل منابع ارزشمند انسانی و رونق در کسب و کار‌ها از اهداف سامانه کارپایه است که با به کارگیری فناوری‌های روز توانسته بخشی از نیاز‌های کارفرمایان و متخصصان جویای کار را برطرف کند و هم اکنون در دو بستر سایت و نرم افزار موبایلی در دسترس عموم قرار بگیرد.

مدیر گروه استارتاپی کارپایه اظهار داشت: هدف ما از طراحی و راه اندازی سامانه هوشمند خدمات و مشاغل (کارپایه) اتصال مستقیم کارفرمایان و متقاضیان خدمات به کارجویان و متخصصان در سراسر کشور است در کارپایه کارفرمایان به راحتی و کاملا رایگان می‌توانند برای مقاصد استخدامی تمام وقت و یا اخذ خدمات فنی پاره وقت از ویژگی‌های کارپایه استفاده کنند.

 وی هدف عوامل کارپایه اشتغال حداکثری جامعه 3 میلیون نفری بیکاران دانست و افزود: خط قرمز کارپایه سلامت افراد در گزینش است که تلاش می‌شود با همکاری پلیس 110 عدم سوء پیشینه افراد راستی آزمایی شود.

صمدی با تاکید بر این نکته که نقشه کارپایه به مراتب از نقشه‌یاب تاکسی‌های اینترنتی دارای قابلیت بیش‌تر هست، افزود: در این اپلیکیشن تاکسی‌های اینترنتی به عنوان شغل بعدی برای کاربران تعریف شده است.

صمدی عنوان کرد: در طی کمتر از یک سال این سامانه هوشمند با استقبال خوبی مواجه شده است و هم اکنون دارای ۲۵۰ هزار کاربر است که این کاربران شامل کارجویان و کارفرمایان می‌شوند. در حال حاضر به وسیله سامانه هوشمند ۳ الی ۴ هزار نفر به شغل ثابت و حدود ۵۰۰۰ نفر به شغل پاره وقت رسیده اند.

وی با اشاره به مزیت‌های بهره گیری از استارتاپ کارپایه عنوان کرد: کارپایه سیستم یکپارچه و جانشینی مدرن برای راه‌های قدیمی و روش‌های سنتی مثل مجلات و روزنامه‌های استخدامی است. همچنین کارپایه تنها بستری است که کارفرمایان می‌توانند از بین ۶۰۰۰ عنوان شغلی عنوان شغلی مورد نیاز خود را جستجو کرده به وسیله نقشه محور بودن این نرم افزار در حدود ۵ کیلومتری خود نزدیکترین و دورترین افراد متناسب را مشاهده کند و ضمن بررسی رزومه شماره تلفن و سایر اطلاعات متخصص مدنظر در کمتر از چند ثانیه خدمت مورد نظر خود را دریافت کنند.

مدیرعامل گروه استارتاپی کارپایه افزود: کاهش هزینه‌های ایاب ذهاب، اشتغال زایی در شهرستان‌های دورافتاده به صورت دورکاری، راه‌اندازی سامانه تاکسی و پیک اینترنتی نیز بخشی از مزایای بی شمار سامانه هوشمند کارپایه است.

صمدی درباره بهره گیری از تاکسی و پیک اینترنتی به وسیله این نرم افزار تصریح کرد: افرادی که در این سامانه عضو هستند و به کار‌های پاره وقت مشغول می‌شوند می‌توانند در کنار فعالیت‌های خود در بخش ارائه خدمت تاکسی و پیک‌های اینترنتی نیز ثبت نام کرده و در آنجا نیز مشغول کار شوند.

وی در پاسخ به این سوال که چه تضمینی برای ارائه خدمت از سوی کارجویان برای کارفرمایان است؟ گفت: ثبت نام کنندگان طی دو مرحله تایید می‌شوند و کارفرما به وسیله سه ستاره هر متخصص می‌تواند نسبت به رزومه آن فرد آگاه شود و تضمین کار داشته باشد در واقع کسانی که یک ستاره دارند یعنی مدارک هویتی خود همراه با کارت ملی شان را بارگذاری کردند و تاییدیه گرفتند، اما آنان که دارای دو ستاره هستند علاوه بر مدارک هویتی رزومه، نمونه کار و مدارک تحصیلی شان نیز به تایید گروه رسیده است و کافرمایان از این حیث می‌توانند مطمئن باشند.

به گفته وی ستاره سوم متعلق به موضوع سوء پیشینه افراد است که هنوز در نرم افزار به طور کامل ایجاد نشده است.

مدیر عامل استارتاپ کارپایه بیان کرد: بنا داریم در فاز بعدی این نرم افزار نسخه‌های بین المللی ابتدا در سطح خاورمیانه و سپس در سطح جهان را راه اندازی کنیم.

وی توضیح داد: ثبت نام و بهره گیری از نرم افزار برای کارفرمایان کاملا رایگان است، اما کارجویان ماهیانه باید 10 هزار تومان جهت ثبت نام خود پرداخت کنند.

صمدی با تاکید بر این نکته که هزینه تبلیغات برای معرفی هر شغلی تنها در نصب بنر، روزانه بین 4 تا 20 میلیون است و استارتاپ‌های نوپا نیز توان پرداخت چنین رقمی را ندارند، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران به منظور کاستن از آلودگی و ترافیک در پایتخت می‌تواند با کارپایه همراهی کند اما، متاسفانه تا به امروز به رغم تلاش‌های ما موفقیتی در این‌باره حاصل نشده است.

سورنا ستاری به دلیل برگزاری جلسه مهم و پیش‌بینی نشده در این نشست خبر حضور پیدا نکرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.