| کد خبر: 193223 |

◄ 4 گام تا هوشمندسازی حمل و نقل

مسئول ستاد حمل‌ونقل ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته از همراهی خوب بخش‌های مختلف حمل‌ونقلی به منظور دستیابی به حمل‌ونقل هوشمند و کاستن از آلودگی هوا خبر داد.

تین نیوز

اولین نشست هم‌اندیشی راهکارهای توسعه حمل‌ونقل هوشمند با حضور اسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه حمل‌ونقل پیشرفته و مدیران سازمان‌های مرتبط وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران، پلیس راهور ناجا و شرکت‌های فناور حوزه حمل‌ونقل هوشمند؛ در محل معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مسئول ستاد حمل‌ونقل ستادتوسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته ضمن برشمردن مراحل دستیابی به سیستم حمل‌ونقل پیشرفته، از همکاری خوب با بخش‌های دولتی و خصوصی به‌منظور تحقق اهداف حمل‌ونقل هوشمند خبر داد و گفت: هوشمند سازی حمل و نقل در ۴ بخش مرور بر فعالیت کشورهای موفق، دسته‌بندی موضوعات، تعریف و پیشنهاد‌ها منجر به حمل‌ونقل هوشمند تعریف شده است.

خدامرادی با بیان این‌که استفاده از فناوری پیشرفته و به‌روز در سیستم حمل‌ونقل به جهت حفظ جان انسان‌ها یکی دیگر از اهداف ما در برگزاری این نشست هم‌اندیشی است، افزود: افزایش بهره‌وری و کاستن از آلودگی هوا در سیستم حمل‌ونقل از دیگر اهداف ما در همراهی با بخش حمل‌ونقل در کشور است.

وی به موضوع تلفات رانندگی اشاره کرد و گفت: تمامی کشورهای موفق در حوزه حمل‌ونقل هوشمند، ایالات‌متحده امریکا و جمهوری چک دارای سند راهبردی در بخش ‌ITS هستند.

خدامرادی هدف از برگزاری نشست هم‌اندیشی راهکارهای توسعه حمل‌ونقل هوشمند را سیاست‌گذاری کلان و اجرا در حوزه حمل‌ونقل هوشمند عنوان کرد.

راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع به جهت پایش حمل و نقل هوشمند

در ادامه این نشست مدیر بخش پایش و هوشمندسازی مرکز تحقیقات راه و شهرسازی از راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع به جهت پایش حمل و نقل هوشمند خبر داد و گفت: در راستای رفع موانعی حمل و نقل عمومی که رانندگان به شدت نسبت به آن اعتراض دارند، آزمایشگاه مرجع به جهت پایش حمل و نقل هوشمند راه‌اندازی می‌شود.

رشیدی اقدم به نبود ضوابط و مقررات کافی در بخش هوشمندسازی حمل و نقل در کشور اشاره کرد و گفت: باید به منظور اطلاع رسانی قوی در حوزه حمل و نقل پیشرفته اقدام به انتشار نشریه‌ای با این عنوان در کشور کرد تا نظرات شورای سیاستگذاری که برای این هدف تشکیل می‌شود را به اطلاع فعالان رساند.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل شورای سیاست‌گذاری دربخش حمل و نقل هوشمند، تصریح کرد: پرداختن به حمل و نقل هوشمند نیازمند یک کار تحقیقاتی بزرگ است که گام‌های نخست آن برداشته شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.