| کد خبر: 173968 |

◄ امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران و ایتالیا

تفاهم‌نامه همکاری‌های حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای فی‌مابین جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا با حضور مسئولان حمل‌ونقلی و ترانزیتی دو کشور پس از دو روز مذاکرات کارشناسی، تدوین و امضا شد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی این سازمان که ریاست هیات ایرانی را برعهده داشت، گفت: سومین نشست کارگروه مشترک حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای ایران و ایتالیا، به‌منظور توسعه هرچه بیش‌تر مراودات حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای، با پیگیری‌های به عمل‌آمده، پس از گذشت دوازده سال از نشست قبلی، برگزار شد که با اخذ نظر قبلی صاحبنظران بخش خصوصی، موارد متعددی در زمینه تردد رانندگان، ناوگان ترانزیتی و تعداد پروانه‌های مورد مبادله سالانه، عوارض بین دو کشور، مشکلات گمرکی، ملاحظات بارگیری به کشور ثالث، همکاری‌های گردشگری زمینی، الزامات زیست‌محیطی، تعدد اسناد لازم در سفر و غیره مذاکره شد و طرفین به توافقاتی دست یافتند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، رضا نفیسی هم‌چنین اظهار کرد: در این جلسه درخصوص برگزاری نشست مشترک بین سفارت ایتالیا در تهران و مقامات صلاحیت‌دار ایرانی، باهدف یافتن راه‌حل‌های مناسب در چارچوب و منطق با قوانین و مقررات موجود، در ارتباط با صدور روادید رانندگان کامیون‌های بین‌المللی عازم به قلمرو ایتالیا، توافق لازم فی‌مابین دو کشور صورت گرفت.

مدیرکل دفتر ترانریت و حمل‌ونقل بین‌المللی خاطرنشان کرد: در ارتباط با گسترش حوزه همکاری به دیگر زمینه‌های مرتبط با حمل‌ونقل جاده‌ای و راهداری از جمله سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند (ITS)، ایمنی جاده‌ای، راهداری، برنامه‌های آموزشی و دیگر حوزه‌های حمل‌ونقل و ارائه تجارب موفق بین‌المللی در زمینه‌های ذی‌ربط پیشنهادهای لازم از سوی طرف ایرانی و به همراه طرح‌ همکاری پیشنهادی به‌طرف ایتالیایی تحویل شد.

نفیسی در خاتمه اظهار کرد: طرف ایرانی برای توسعه مسیرهای اتوبوسرانی موردی بین کشور اعلام آمادگی کرد و هم‌چنین طرفین با تاکید بر ضرورت ارتقای همکاری‌های گردشگری زمینی، درخصوص جزییات مسائل حمل‌ونقلی ذی‌ربط، ایجاد یک بنیان مناسب برای تسهیل تردد ناوگان تبادل نظر نمودند.

در این نشست مقرر شد دور بعدی مذاکرات در نیمه اول سال آتی میلادی به میزبانی وزارت زیرساخت و حمل‌ونقل ایتالیا در شهر رم برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.