| کد خبر: 191497 |

با اجرای ده روزه طرح محدوده کنترل آلودگی هوا صورت گرفت؛

◄ کاهش 16 درصدی ورود به محدوده زوج و فرد سابق

پورسیدآقایی از کاهش 16 درصدی ورود خودروها به محدوده زوج و فرد سابق با به اجرا گذاشتن طرح کنترل آلودگی هوا، خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از کاهش 35 درصدی ترافیک در محدوده جدید کنترل آلودگی هوا خبر داد و گفت: هنوز برای نتیجه‌گیری در این‌باره کمی زود است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سید محسن پورسیدآقایی در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه دوچرخه‌های شهری در خصوص نتایج اجرای طرح ترافیکی جدید و محدوده کنترل آلودگی، هوا تصریح کرد: اظهار نظر در مورد طرحی که تنها 10 روز از اجرای آن در پایتخت می‌گذرد کافی نیست و باید برای رسیدن به نتیجه متقن در این زمینه چندماهی تامل کرد.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر این‌که برای رسیدن به نتایج و جمع‌بندی و ارائه آمار نیاز به زمان بیش‌تری است، افزود: بررسی‌های شرکت کنترل ترافیک نشان می‌دهد که در مدت کوتاهی که از اجرای این طرح می‌گذرد 35 درصد ترافیک در محدوده کنترل آلودگی هوا کاهش نشان می‌دهد.

پورسیدآقایی به کاهش 16 درصدی ورود خودروها به محدوده زوج و فرد سابق با به اجرا گذاشتن طرح کنترل آلودگی هوا، یادآور شد: قطعاً که برای نتیجه‌گیری زود است اما گازهای خروجی از اگزوز خودروها معیار مونواکسید کربن در هفته گذشته مورد پایش قرار گرفت و مشخص شد با اجرای طرح ترافیک جدید شاخص منواکسید کربن به کمتر از 20 درصد کاهش یافته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در واکنش به این سوال که با سرریز ترافیک به خیابان‌های اطراف محدوده کنترل آلودگی هوا چه باید کرد؟ گفت: این سوال غیرکارشناسی است و محدوده‌های اطراف طرح نیز مانند بزرگراه چمران، همت، بعثت و امام علی علیه‌السلام هم دائم در حال رصد شدن هست که در مجموع 6 درصد کاهش ترافیک نیز در مدت یاد شده در این بخش‌ها گزارش شده است.

پورسیدآقایی افزود: برخی از مسائلی که عنوان می‌شود موضوعات کارشناسی شده‌ای نیست و باید اندازه‌گیری دقیقی در این خصوص صورت بگیرد. ترافیکی که برخی افراد به آن استناد می‌کنند ترافیک حاصل از جمع‌آوری پل گیشا در بزرگراه چمران بود که به اشتباه به این طرح نسبت داده می‌شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.