| کد خبر: 190892 |

در هفتمین نشست تخصصی مشترک پلیس راهور و معاونت حمل و نقل انجام شد؛

◄ قرارگاه کاهش تصادفات تشکیل می‌شود

موضوعاتی که میان پلیس و شهرداری در این جلسه مطرح شد، نیاز به هماهنگی بیشتر در خصوص موضوع کاهش تصادفات بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.

تین نیوز

نشست تخصصی مشترک پلیس راهور و معاونت حمل و نقل شهرداری تهران به میزبانی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، با حضور سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، محسن پورسیدآقایی معاون شهردار و رئیس سازمان حمل و نقل ترافیک شهری، پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و سایر مدیران حوزه حمل و نقل و مسئولان مناطق راهور در شرکت اتوبوسرانی تهران بزرگ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سردار مهماندار در حاشیه برگزاری این جلسه، در تشریح جزییات نتایج این جلسه اظهار کرد: جلسات تعاملی بین معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور تهران به صورت ماهیانه برگزار می‌شود.

وی افزود: موضوعاتی که میان پلیس و شهرداری در این جلسه مطرح شد، نیاز به هماهنگی بیش‌تر در خصوص موضوع کاهش تصادفات بود که در این جلسه به آن پرداخته شد. خروجی مهم این جلسه بحث کاهش تصادفات بود که قرار است در راستای آن «قرارگاه کاهش تصادفات» به صورت مشترک در معاونت حمل‌ و نقل تشکیل شده و به‌صورت ماهیانه در رابطه با آن جلسات کارشناسی مشترک پلیس و معاونت حمل و نقل برگزار شود.

 مهماندار در ارتباط با موضوعات مطرح شده در جلسه مشترک با مسئولان حمل و نقل شهرداری تهران، با اشاره به هدف ایجاد این قرارگاه‌ کاهش تصادفات، افزود: هدف از برگزاری این قرارگاه این است که رصد وضعیت تصادفات در مناطق مختلف شهر تهران بیش از پیش صورت بگیرد تا مناطقی که افزایش تصادفات را آن‌ها گزاش می‌شود مورد بررسی کارشناسی قرار بگیرند.

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح هندسی در برخی مناطق حادثه خیز شهری پس از بررسی کامل، گفت: شاید لازم باشد در این مناطق اقدامات زیرساختی و مهندسی ترافیک و خودرو پیش‌بینی شود. یا شهرداری مناطق در این جلسات حضور پیدا کنند و علل بروز تصادفات و افزایش آن را مورد بررسی قرار دهند. امید می‌رود با این کار جدید شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از حوادث ترافیکی در شهر تهران باشیم.

مهماندار ابراز داشت: موضوع مهم بحث سیستم‌ها و دوربین‌های مستقر در سطح شهر و دوربین‌های جدیدی در تهران نصب شده که قرار است به آنها کد اختصاص داده شود تا بتوان در جهت ارتباط‌بخشی و کنترل ترافیک در شهر تهران از آن‌ها استفاده کرد.

به گفته وی، موضوع دیگری که در این جلسات بررسی شد نحوه کنترل خطوط ویژه شرکت واحد اتوبوسرانی بود که بتوان با ابزارهای جدید، خطوط ویژه را کنترل کرد به ویژه این‌که تردد موتورسیکلت‌ها در خطوط ویژه مشکلاتی به وجود آورده است که باید راهکارهای مناسبی برای آن یافت.

رئیس پلیس راهور تهران به این نکته نیز اشاره کرد که، در مجموع در این جلسات موضوعات متفاوت و مهمی مطرح می‌شود که عمده آنها در سه قالب کاهش آلودگی هوا، انضباط بخشی ترافیک و کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن است که به بحث گذاشته می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.