| کد خبر: 178462 |

◄ حذف طرح زوج و فرد هنوز قطعی نیست

بدون مطالعات کارشناسی و طی کردن مراحل قانونی قطعاً حذف محدوده زوج و فرد میسر نمی‌شود.

تین نیوز

 در حالی خبرها حکایت از حذف محدوده ترافیک دارند که بنا به گفته برخی اعضای شورای شهر حذف این طرح هنوز قطعی نیست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه موضوع طرح ترافیک و زوج و فرد از مواردی است که بر اساس قانون باید در شورای عالی ترافیک تهران به تصویب برسد، اظهار کرد: این موضوع هنوز در شورای شهر مطرح نشده است.

محمدجواد حق‌شناس به این موضوع پرداخت که، اعلام عمومی این قبیل طرح‌ها زمانی باید صورت بگیرد که مصوبات شورای عالی ترافیک راه به همراه داشته باشد. بدون مطالعات کارشناسی و طی کردن مراحل قانونی قطعاً حذف محدوده زوج و فرد میسر نمی‌شود.

عضور شورای شهر تهران با بیان اینکه بسیاری از موارد در حذف محدوده زوج و فرد نادیده انگاشته شده است، ابراز داشت: متاسفانه موضوع چگونگی دریافت عوارض و نحوه کنترل موتور سیکلت‌ها در اعلام عمومی مورد توجه نبوده است.

حق‌شناس با اشاره به این نکته که در اعلام نظر صورت گرفته به همراهی پلیس نیز اشاره نشده است و این موضوع در اعمال جریمه خودروهای فاقد معاینه‌فنی به وضوح دیده شد، گفت: متاسفانه در هیچیک از موارد به نقش شورا در ایجاد توازن بین دستگاه‌ها توجهی نشان داده نمی‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران به این نکته نیز اشاره داشت که نقش پلیس در اجرای طرح‌های ترافیکی شهری را نباید نادیده گرفت و گفت:  این‌گونه نیست که این طرح حذف شود بلکه قرار است محدوده طرح ترافیک گسترش یابد و در واقع زوج و فرد نیز به این بخش افزوده شود.

وی با تاکید بر ضرورت همراهی و همکارس بین بخشی در اجرای طرح‌های ترافیکی، خاطرنشان کرد: البته باید به‌طور دقیق موضوع از کمیسیون حمل‌ونقل پیگیری شود اما با توجه به مسائلی که مطرح شده است با اجرای این طرح بابت هر خودرویی که وارد محدوده زوج و فرد می‌شود باید هزینه پرداخت شود که البته این موضوع هنوز در شورا بررسی نشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.