| کد خبر: 189320 |

جاده‌های آینده زیر چرخ خودران‌های برقی + تصاویر

در روزگاری که خیابان‌ها شلوغ‌تر می‌شوند، پارکینگ‌ها انباشته‌تر و هوا سنگین‌تر، بازار خرید و فروش اسکیت‌بورد و دوچرخه‌های برقی دارد به تدریج داغ می‌شود. آیا زمان برای جایگزینی خودران‌های الکتریکی کوچک فرا رسیده است؟

تین نیوز

در روزگاری که خیابان‌ها شلوغ‌تر می‌شوند، پارکینگ‌ها انباشته‌تر و هوا سنگین‌تر، بازار خرید و فروش اسکیت‌بورد و دوچرخه‌های برقی دارد به تدریج داغ می‌شود. آیا زمان برای جایگزینی خودران‌های الکتریکی کوچک فرا رسیده است؟

63463_210

هاوربورد Hoverboard

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصاد آنلاین، هاوربورد یا اسکیت بورد برقی می‌تواند تا ساعتی ۱۸ کیلومتر سرعت داشته باشد. شتاب، ترمز و تغییر جهت این نوع از اسکیت بورد را می‌توان با کمک دستگاه کنترل یا نصب اپلیکیشن در تلفن هوشمند تنظیم کرد.

63464_385

تک چرخه Monowheel

مونو ویل یا تک چرخه، موتوری الکتریکی به قدرت ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ وات دارد. وزن تک چرخه ۱۰ تا ۱۵ کیلوگرم و حداکثر سرعت آن ۲۰ کیلومتر در ساعت است. شتاب و توقف این وسیله با فشار پنجه و پاشنه پا تنظیم می‌شود. با هر بار شارژ، تک چرخه می‌تواند تا یک مسافت۴۰ کیلومتری زیر رکاب شما باشد.

63465_163

رانَک Segway

Segway یک وسیله نقلیه برقی یک نقره با سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت با دامنه حرکتی ۳۸ کیلومتری است. با هر بار شارژ می‌توان ۸ الی ۱۰ ساعت از این وسیله استفاده کرد. رانَک فرمان دارد و راننده روی صفحه‌ای می‌ایستد که بین دو چرخ واقع شده است. تولید Segway از سال ۲۰۰۱ در آمریکا شروع شد.

63466_105

اسکیت برقی

به گزارش دویچه وله، این اسکیت‌ها در عمل مثل کفشی برقی هستند که زیر آن غلتک گذاشته باشند. آنها طوری تنظیم شده‌اند که کاربر را در وضعیت تعادل نگاه می‌دارند و در صورت شارژ کامل، تا ۴۵ دقیقه قابل استفاده هستند. اسکیت‌های برقی تنها ۷ کیلو وزن دارند و حمل آنها بسیار راحت است. سرعت اسکیت الکتریکی ۱۲ کیلومتر در ساعت است یعنی سه برابر سریع‌تر از پیاده‌ رفتن.

63467_780

واک کار

واک کار اختراع یک ژاپنی ۲۶ ساله و رقیب کوچکتر هاوربورد است. کوچکترین وسیله نقلیه برقی دنیا که تنها ۲ کیلو و ۸۰۰ گرم وزن دارد و اندازه یک لپ تاپ است. واک کار به راحتی در کوله پشتی یا کیف شما جا می‌گیرد و می‌تواند کاربری تا وزن ۱۲۰ کیلوگرم را با سرعت ۱۶ کیلومتر در ساعت جابجا کند. شارژ کامل آن یک ساعت وقت لازم دارد و بعد از شارژ هم یک ساعت به شما سواری می‌دهد.

63468_776

اسکیت بورد برقی

شما با اسکیت بورد برقی تنها یک اسکیت یا لانگ بورد موتوری ندارید، بلکه می‌توانید پیچ و تاب‌ها و حرکات اسنوبورد را هم با آن انجام دهید. قدرت موتور اسکیت بورد ۳۰۰۰ وات است و برخی از مدل‌های آن می‌توانند تا ۴۰ کیلومتر سرعت داشته باشند. راکب اسکیت بورد می‌تواند با کمک دستگاه کنترل، سرعت، ترمز و گردش چرخ‌ها را در اختیار داشته باشد.

63469_574

اسکوتر برقی

طراحی ساده و جمع و جور بسیاری از اسکوترهای برقی به گونه‌ای است که راکب می‌تواند آن را در چمدان بگذارد یا با خود به داخل اتوبوس و قطار ببرد. با این روروک الکتریکی می‌توان در شهر با سرعت ۲۰ کیلومتر از اینجا به آنجا رفت و از هر مفر تنگ و باریکی عبور کرد. راندن آن نیز دشوار نیست و از عهده همه بر می‌آید.

63470_862

دوچرخه برقی

دوچرخه‌های برقی در سال‌های اخیر در حمل و نقل درون شهری جای ویژه‌ای یافته‌اند. این دوچرخه‌ها یک موتور الکتریکی کوچک دارند که با پدال زدن کار می‌کنند و می‌توانند تا ۲۵ کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشند. هر چه سرعت و توالی پدال زدن راکب بیشتر باشد، سرعت دوچرخه بیشتر خواهد شد. با یک دوچرخه برقی شارژ شده می‌توان مسافتی بین ۲۵ تا ۶۰ کیلومتر را طی کرد.

63471_191

دوچرخه درشکه‌ای برقی

این دوچرخه‌ها مناسب کسانی هستند که بچه دارند یا بار حمل می‌کنند. کارکرد و ترکیب آنها همانند دوچرخه برقی ساده است اما برای تضمین ایمنی و حفظ تعادل دوچرخه در زمان توقف، به یک میل فرمان و یک پایه دو لبه نیز مجهزند.

63472_893

چارچرخه برقی

این وسیله نقلیه نقلی در واقع همان دوچرخه برقی است که دستی به سر و گوشش کشیده و اتاقکی برای آن درست کرده باشند. موتوری ۲۵۰ واتی دارد و می‌تواند مسافتی ۶۰ کیلومتری را طی کند. کابین راننده نیز یک قالب آلومینیومی است که رویش را پارچه ضد آب کشیده‌اند. PodRide ترکیبی از دوچرخه و خودرو و ابتکار مایکل کیل‌من، مهندس سوئدی است.

63473_990

خودرو برقی تاشو

یک استارتاپ اسرائیلی این خودروی برقی را برای سهولت پارک در شهرها ساخته است. این وسیله دو نفره می‌تواند با فشار یک دکمه، کوتاه و فشرده شود و به صورت یک موتورسیکلت در بیاید. سرعت آن تا ۹۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و با شارژ کامل باتری می‌توان با آن تا ۱۵۰ کیلومتر رانندگی کرد.

63474_773

صندلی چرخدار برقی (Shoprider)

این یک خودران برقی برای سالمندان یا معلولانی است که می‌خواهند در هوای بارانی و طوفانی هم امکان تردد داشته باشند و به خرید یا دیدار کسی بروند. در صورت مساعد بودن هوا، درها را می‌توان برداشت. قدرت "صندلی چرخدار برقی" ۱۵۰۰ وات و سرعت آن حداکثر ۱۵ کیلومتر در ساعت است. وقتی وسیله کاملا شارژ باشد، تا ۴۰ کیلومتر می‌توان با آن راند.

منبع: سايت خبری اقتصاد انلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.