| کد خبر: 173082 |

◄ ضرورت تخصیص ارز دولتی به نوسازی ناوگان شهری

از ابتدای آبان‌ماه تردد هرگونه خودروی آلاینده، کامیون، کامیونت و ون‌های فاقد معاینه فنی در کلان‌شهر تهران ممنوع است. کیومرث کلانتری، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران با اعلام این خبر گفت: رفع مشکلات آلودگی هوا و محیط‌زیست نیازمند سرمایه‌گذاری دستگاه‌های مربوطه و مردم باید برای رفع این مشکلات با محیط‌زیست همکاری کنند.

تین نیوز

از ابتدای آبان‌ماه تردد هرگونه خودروی آلاینده، کامیون، کامیونت و ون‌های فاقد معاینه فنی در کلان‌شهر تهران ممنوع است.

کیومرث کلانتری، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران با اعلام این خبر گفت: رفع مشکلات آلودگی هوا و محیط‌زیست نیازمند سرمایه‌گذاری  دستگاه‌های مربوطه و مردم باید برای رفع این مشکلات با محیط‌زیست همکاری کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، در جلسه امروز کاهش آلودگی هوای استان تهران کلانتری با اعلام این‌که سازمان اتوبوس‌رانی اعلام کرده است که ۷۶ درصد از اتوبوس‌های درحال فعالیت در تهران فرسوده شده‌اند گفت: برای نوسازی این اتوبوس‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم.

او در ادامه تأکید کرد: حداقل ۵هزار دستگاه اتوبوس شهری باید به سازمان اتوبوس‌رانی اختصاص داده شود که این مسئله به‌صورت ملی پیگیری می‌شود چراکه با توجه به آلودگی هوا در تهران به‌ویژه در شش ماه دوم سال اتوبوس‌های فرسوده می‌توانند نقش تأثیرگذاری در این آلودگی داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران بابیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران برای جایگزینی ۱۰ هزار تاکسی و ۵هزار دستگاه اتوبوس شهری مکاتبات لازم را با وزارت صنعت و معدن انجام می‌دهد، ‌اظهارکرد: نتایج این مکاتبات در جلسه بعدی کارگروه اعلام خواهد شد.

کلانتری در ادامه با تأکید براینکه مراکز معاینه فنی باید توسط کارگروه‌های مربوط نظارت شوند، گفت: دستگاه‌های زی ربط حتماً باید در نظارت‌های خود بر صدور برگه‌های معاینه فنی و لحاظ کردن آن در صدور کارت شناسایی و فعالیت دستگاه‌ها نظارت داشته باشند.

او بابیان اینکه در این جلسه دستگاه‌های ذی‌ربط از آمادگی خود برای آغاز سال تحصیلی گزارش دادند،‌ گفت: پیشنهادی برای اصلاح ساعت کاری در مهرماه توسط استانداری تهران تنظیم‌شده و به دولت پیشنهاد داده‌شده است. باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا ساعت کاری در مهرماه تغییر می‌کند یا خیر؟

کلانتری ادامه داد: از ابتدای آبان‌ماه تردد هرگونه کامیون،‌ اتوبوس،‌ کامیونت و ون و سایر خودروهای آلاینده‌ای که فاقد معاینه فنی باشند در کلان‌شهر تهران ممنوع است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.