| کد خبر: 171815 |

◄ چه تعداد از اتوبوس‌های تهران معاینه فنی دارند؟

بنا بر اعلام معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، 88.4 درصد اتوبوس‌های این شرکت برگه معاینه فنی دارند.

تین نیوز

اوایل تیر امسال محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری‌تهران با ابلاغ بخشنامه‌ای اتوبوس‌های شرکت واحد و بخش خصوصی را ملزم به اخذ گواهی معاینه‌فنی کرد.

به گزارش تین‌نیوز وبه نقل از روابط‌عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری‌تهران، براساس این بخشنامه شرکت واحد و شرکت های خصوصی تا اول مهر فرصت دارند تا نسبت به تعمیر اتوبوس‌های دودزا و اخذ برگه معاینه‌فنی آنها اقدام کنند.

همچنین در آن بخشنامه به مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی ماموریت داده شد که حداقل 10 درصد از ناوگان شرکت‌های خصوصی و 50 درصد از اتوبوس‌های «بی‌آرتی» قبل از مهر به فیلتر دوده مجهز شوند.

براساس این گزارش باگذشت حدود 45 روز از ابلاغ آن بخشنامه، با پیگیری کارگروهی که به‌منظور بررسی وضعیت معاینه‌فنی اتوبوس‌ها تشکیل‌شده است، اخذ گواهی معاینه‌فنی اتوبوس‌ها با 12 درصد رشد همراه بوده و در این مدت، تعداد اتوبوس‌های زیر نظر شهرداری که معاینه‌فنی نداشته‌اند به نصف رسیده است.

همچنین اخذ گواهی معاینه‌فنی توسط اتوبوس‌های زیر نظر شهرداری در یک ماه و نیم اخیر با 12 درصد رشد مواجه بوده و تعداد اتوبوس‌هایی که معاینه‌فنی نداشته‌اند به نصف رسیده است.

براساس آمار اعلام‌شده از سوی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری‌تهران، تا تاریخ 9 تیرماه سال جاری 76.4 درصد اتوبوس‌های شرکت واحد و 76.9 درصد اتوبوس‌های بخش خصوصی دارای معاینه‌فنی بودند که این میزان در تاریخ 20 مرداد به ترتیب به 88.4 و 88.2 درصد افزایش‌یافته است.

همچنین در این مدت 50 دستگاه اتوبوس تک کابین و 14 دستگاه اتوبوس دو کابین به فیلتر دوده مجهز و یک هزار و 107 دستگاه اتوبوس شرکت واحد و یک هزار و 12 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی بازبینی و رفع عیب شده‌اند.

فعالیت اتوبوس‌ها در کنار مترو و تاکسی یکی از بخش‌های مهم حمل‌ونقل عمومی پایتخت به شمار می‌رود که حجم قابل توجهی از مسافرت های شهری این کلانشهر از طریق آن‌ها در قالب اتوبوس‌های خصوصی و نیز اتوبوس‌های تندرو(بی.آر.تی) انجام می‌شود.

براساس گزارش‌ها افزون بر 6هزار اتوبوس در پایتخت فعالیت دارد که افزون بر نیمی از آن‌ها فرسوده قلمداد می‌شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.