| کد خبر: 171505 |

◄ ممنوعیت تردد خودروهای فاقد معاینه‌فنی در تهران

تردد هرگونه خودروی فاقد معاینه فنی در شهر تهران با جریمه همراه است. کیومرث کلانتری، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران با اعلام این خبر افزود: تردد تاکسی‌های فرسوده در شهر تهران که برای جایگزینی ثبت‌نام کرده‌اند تا زمانی که خودروی جایگزین تحویل داده شود به‌شرط داشتن معاینه فنی موردقبول، مجاز است.

تین نیوز

تردد هرگونه خودروی فاقد معاینه فنی در شهر تهران با جریمه همراه است. کیومرث کلانتری، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران با اعلام این خبر افزود: تردد تاکسی‌های فرسوده در شهر تهران که برای جایگزینی ثبت‌نام کرده‌اند تا زمانی که خودروی جایگزین تحویل داده شود به‌شرط داشتن معاینه فنی موردقبول، مجاز است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، کلانتری در جلسه امروز کارگروه آلودگی هوای استان تهران که در استانداری تهران برگزار شد با اشاره به اینکه امروز پنج دستورکار مصوب شد، اظهارکرد: اولین مصوبه مربوط به معاینه فنی خودروها بود. در این زمینه ابهاماتی بین پلیس و ستاد مرکزی معاینه فنی وجود داشت و براین تأکید شد که داشتن معاینه فنی براساس قانون الزامی است و هر خودرویی که فاقد معاینه فنی باشد و در شهر تهران تردد کند توسط پلیس جریمه می‌شود.

او با اشاره به اینکه در این جلسه مقرر شد که از تردد خودروهای آلاینده و فرسوده و کامیون‌ها از ابتدای آبان ماه در کلان‌شهر تهران خودداری شود، تصریح کرد: سامانه‌ای توسط شهرداری تهران ایجاد می‌شود که در این سامانه کامیون‌ها و اتوبوس‌هایی که سرویس بخش‌های مختلف هستند، ثبت‌نام می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران ادامه داد: این سامانه طوری طراحی‌شده که حتماً خودروهایی که می‌خواهند در سامانه ثبت‌نام کنند باید دارای معاینه فنی و عمر مفید خودرو باشند.

به گفته کلانتری این سامانه حداکثر تا پایان شهریورماه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و حمل بار و حمل مسافر در کلان‌شهر تهران به‌صورت مکانیزه و توسط این سامانه ثبت‌نام و انجام می‌شوند. راننده‌هایی که می‌خواهند خودروهای آن‌ها در تهران تردد کنند باید ملزومات اولیه تردد در شهر تهران را داشته باشند.

او با اشاره به تصمیمات امروز جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران درباره توسعه قطار شهری و خطوط مترو تصریح کرد: تصمیماتی برای پیگیری تأمین اعتبارات توسعه‌ای و پرداخت یارانه بلیت مترو به شهرداری اتخاذ شد. قرار شد که بانک عامل برای قبول اوراق مشارکت برای توسعه زیرساخت‌های مترو مشخص شود که این موضوع از طریق استانداری پیگیری می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران با اشاره به اینکه در این جلسه مشکلات تاکسیرانی مطرح شد، اظهارکرد: تاکسیرانی برای جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با مشکلاتی مواجه است. کسانی که تاکسی‌های نو ثبت‌نام کرده‌اند و تاکسی‌هایشان عمر مفید ندارد باید جایگزین شوند. براساس اعلام وزارت صنعت تولید خودرو ۱۰ درصد افزایش‌یافته است و حتماً باید تعدادی از این خودروها به تاکسی‌ها اختصاص داده شود و خودروی بالای ۱۰ سال در شهر تردد نکنند.

متأسفانه خودروسازان از ارائه خودرو به هر طریق سرباز می‌زنند و خواستار افزایش قیمت تولیداتشان هستند. به همین دلیل روند نوسازی تاکسی‌ها هم به‌شدت کند شده و از ابتدای سال تاکنون تنها 307 دستگاه تاکسی در کشور نوسازی شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.