| کد خبر: 172603 |

◄ خودرویی که بیش‌ترین آمار مردودی آلایندگی معاینه فنی را دارد

در مراکز معاینه فنی بیشترین آمار مردودی خودروها ازنظر آلایندگی مربوط به وانت نیسان است. سیدنواب حسینی‌منش مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با اعلام این موضوع افزود: ازلحاظ مشکلات جلوبندی و انحراف فرمان بیشترین آمار مردودی مربوط به خودرو پراید است.

تین نیوز

در مراکز معاینه فنی بیشترین آمار مردودی خودروها ازنظر آلایندگی مربوط به وانت نیسان است.

سیدنواب حسینی‌منش مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با اعلام این موضوع افزود: ازلحاظ مشکلات جلوبندی و انحراف فرمان بیشترین آمار مردودی مربوط به خودرو پراید است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از شهرنوشت، حسینی‌منش با اشاره به مراجعه یک‌میلیون و ۷۰ هزار خودرو به مراکز معاینه فنی در سال گذشته، اظهارکرد: میزان مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی در ۵ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.

او علت افزایش مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی را بالا رفتن سن خودرو‌ها و پایان معافیت از اخذ معاینه فنی، طرح ترافیک جدید و لحاظ تخفیف برای اخذ معاینه فنی برتر و همچنین هشدارهای اعلام‌شده به‌دنبال اجرای طرح کاهش عنوان کرد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران خاطرنشان کرد: بیش‌ترین دلیل مردودی در تهران با ۴۵ درصد مربوط به آلایندگی و پس‌ازآن به ترتیب مشکل ترمز، کمک‌فنر و عیوب ظاهری بوده است؛ ضمن اینکه اکثر خودروها تک نقص نیستند و چند نقص را به‌صورت هم‌زمان دارند.

او در مورد معاینه فنی برتر نیز گفت: ۱۳۰ هزار خودرو موفق به اخذ معاینه فنی برتر شده‌اند که بخشی از این تعداد را خودروهای معاف از معاینه زیر ۴ سال تشکیل می‌دهند که باانگیزه تخفیف طرح ترافیک مراجعه کردند.

به گفته حسینی‌منش، ۷۵ درصد خودروهای مراجعه‌کننده برای دریافت معاینه فنی مردود می‌شوند که پس از اصلاح معایب، این رقم به ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

معاینه فنی برتر که در دورهای بالا و حدود 2500 دور بر دقیقه انجام می‌شود میزان واقعی‌تری از آلایندگی خودروها را مشخص می‌کند؛ زیرا این اکثر خودروها با دور موتور بین 2 تا 3 هزار در مسیرهای مختلف تردد می‌کنند و میزان آلایندگی خودروها در این دور از اهمیت بالاتری برخوردار است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.