| کد خبر: 172167 |

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

◄ اعمال قانون و تشدید مقررات؛ گام نخست فرهنگ‌سازی ترافیکی

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی معتقد است گام نخست فرهنگ‌سازی ترافیکی اعمال قانون و تشدید مقررات و سختگیری در مورد انجام تخلفات است و آموزش در گام بعدی قرار دارد.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی معتقد است گام نخست فرهنگ‌سازی ترافیکی اعمال قانون و تشدید مقررات و سختگیری در مورد انجام تخلفات است و آموزش در گام بعدی قرار دارد.

به گزارش تین‌نیوز، مهرداد تقی‌زاده با بیان این مطلب تاکید کرد: آموزش برای فرهنگ‌سازی و ارتقای فرهنگ ترافیک به عنوان گام اول جواب نمی‌دهد.

وی گفت: در کشور ما مشاهده شده است که سال‌های سال در تلویزیون انیمیشن‌های آموزشی مختلف در مورد بستن کمربند ایمنی ساخته شد اما افرادی که کمربند نمی‌بستند با دیدن این انیمیشن‌های آموزشی به بستن کمربند ترغیب نشدند.

معاون وزیر راه با بیان این‌که مدت زیادی این انیمیشین‌ها به نمایش گذاشته شد، اما اثر بیرونی نداشت، افزود: مردم از زمانی شروع به بستن کمربند کردند که پلیس اعلام کرد از تاریخ مشخصی نبستن کمربند جریمه دارد و راننده و کسانی که کنار راننده می‌نشینند در صورت نبستن آن، جریمه می‌شوند. 

به گفته او، باید از یک طرف مقررات سختگیرانه باشد و از سوی دیگر این مقررات به طور دقیق اعمال شود تا فرهنگ مردم تغییر کند.

وی تاکید کرد: بنابراین باید به این نکته توجه کنیم که اولین گام در فرهنگ‌سازی ترافیک سختگیری و تشدید در اعمال مقررات و ضوابط است و آموزش در گام بعد می‌تواند تاثیرگذار باشد یعنی درصورت وجود مقررات سخت‌گیرانه، آموزش اثرگذار خواهد بود.

تقی‌زاده ادامه داد: اگر مردم بدانند ضوابط سخت‌گیرانه‌‌ای در زمینه حمل‌ونقل وجود دارد که به طور جدی اعمال می‌شود، در آن صورت اگر در تاریخ خاصی اعلام شود که قرار است در مورد این ضوابط و مقررات جدید ترافیکی اطلاع‌رسانی شود مطمئنا همه به دقت به این اطلاع‌رسانی توجه می‌کنند چون می‌دانند به دنبال آن ممکن است سخت‌گیری و جریمه و امتیاز منفی در گواهینامه‌ها اعمال شود و اگر غیر از این باشد آن را جدی نمی‌گیرند.

این مقام مسئول گفت: در بعضی از کشورها مدارس حمل‌ونقلی برای افرادی که امتیاز منفی در گواهینامه خود دارند و زیاد جریمه شده‌اند، وجود دارد تا با گذراندن دوره‌های آموزشی فرهنگ‌سازی ترافیک در این مدارس، بخشی از امتیاز منفی و جریمه‌هایشان حذف شود.

به گزارش تین‌نیوز، وی با بیان این‌که شرکت در این دوره‌های آموزشی هزینه هم دارد، اظهار کرد: به طور قطع اگر این مدارس وجود داشت اما سخت‌گیری‌در زمینه مقررات و ضوابط ترافیکی اعمال نمی‌شد، کسی در این دوره‌های آموزشی شرکت نی‌کرد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با طرح این پرسش که چرا آموزش بعد از این مرحله به عنوان گام دوم و سوم لازم است، افزود: اگر مردم در کنار این سخت‌گیری‌ها آموزش ببینند، به تدریج فرهنگ ترافیک در آنها نهادینه می‌شود و در آینده می‌توان حتی کنترل‌ها را اندکی کمتر کرد و هزینه کنترل را کاهش داد.

تقی‌زاده گفت: بنابراین تلفیق سخت‌گیری در اعمال ضوابط و مقررات و آموزش، برای فرهنگ‌سازی ترافیک مورد نیاز است اما گام نخست حتما باید از سخت‌گیری و اعمال مقررات شروع شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.