| کد خبر: 161711 |

◄ کاهش سفر تا نیم ساعت با اجرای تونل ریلی البرز

هاشمی ضمن تاکید بر اهمیت طرح مطالعاتی پروژه گفت: اجرای تونل ریلی البرز علاوه بر اینکه ضرورت شبکه حمل بار و مسافر شمال کشور است کاهش سفر تا نیم ساعت را در پی دارد.

تین نیوز

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اهمیت طرح مطالعاتی پروژه گفت: اجرای تونل ریلی البرز علاوه بر اینکه ضرورت شبکه حمل بار و مسافر شمال کشور است کاهش سفر تا نیم ساعت را در پی دارد.

به گزارش تین‌نیوز، محسن هاشمی در جریان بررسی طرح تونل ریلی البرز با بیان اینکه صرفا در حال حاضر بحث بر سر مطالعات اجرای این طرح است، گفت: عبور از البرز برای مردم دو سمت این رشته‌کوه بسیار با اهمیت است .

وی در ادامه بیان کرد: در زمانی که بحث بر سر احداث خطوط مترو تهران بر اساس طرح جامع بود شرکت مشاور یکی از ایده هایی که مطرح کرد این بود که می توان از دامنه و پهنه های البرز برای سرریز جمعیت تهران استفاده کرد.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر این تونل اجرا شود ظرفیت جابجایی 200 هزار مسافر در روز و نیز جابجایی 4.5 میلیون تن بار را خواهد داشت، افزود: این امر به ویژه برای شبکه سراسری استان مازندران و نیز حمل بار از بنادر شمالی بسیار حایز اهمیت است، این در شرایطی است که هم اکنون استان مازندران در برخی مواقع با محدودیت خودرویی مواجه است لذا اجرای چنین تونلی می تواند مثمر ثمر باشد.

 محسن هاشمی اظهار کرد: اجرای این تونل می‌تواند زمان سفر را تا نیم‌ساعت کاهش دهد که در حال حاضر مهم‌ترین نکته کار مطالعاتی این پروژه است چرا که به دلیل طویل و عمیق بودن این تونل باید مطالعات به دقت انجام شود تا در حین اجرای کار به مشکل برنخورد.

عزت الله یوسفیان ملا، نماینده آمل در مجلس نیز در این جلسه یاد آور شد : ایجاد راه در استان‌های شمالی بسیار هزینه‌بر است و از جهتی حجم تردد در جاده‌های شمالی بسیار زیاد است. به طوری‌که در ایام تعطیلات مسیر دو ساعته تا استان‌های شمالی گاها تا 7 ساعت به طول می انجامد.

 یوسفیان ملا افزود: لذا راه‌حل اصولی یک راه‌آهن تندرو است. البته راه آهن موجود به هیچ وجه هم به دلیل صعوبت مسیر و هم به دلیل نا کارآمدی جوابگو نیست.

 وی که عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی است ابراز امیدواری کرد: این خط راه آهن با نام راه آهن تندروی برقی تهران –آمل اجرا شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.