| کد خبر: 148436 |

نوسازی 3500 دستگاه تاکسی فرسوده تبریز در آستانه تبریز 2018

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز با تشریح عملکرد سازمان تاکسیرانی در 6 ماهه اول سال 96 از نوسازی سه هزار و 500 دستگاه تاکسی فرسوده تبریز در آستانه تبریز 2018 خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز با تشریح عملکرد سازمان تاکسیرانی در 6 ماهه اول سال 96 از نوسازی سه هزار و 500 دستگاه تاکسی فرسوده تبریز در آستانه تبریز 2018 خبر داد.

به گزارش ایسنا، «فرخ جلالی» با اشاره به این‌که در راستای آماده سازی ناوگان تاکسیرانی برای سال 2018 وتاثیرگذاری مثبت بر مبلمان شهری، پیش گیری از آلودگی هوا و کاهش تصادفات ، تا کنون 3500 دستگاه از تاکسی های فرسوده تبریز از رده خارج و تاکسی های جایگزین تحویل داده شده است.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون فقط 1800 دستگاه تاکسی فرسوده در کلانشهر تبریز وجود دارد، افزود: 250 دستگاه تاکسی فرسوده در مرحله صدور پیش فاکتور قرار دارند و باقی مانده آن‌ها هم باید سریعآ تاکسی فرسوده را تحویل مرکز اسقاط داده و ارزش گواهی اسقاط را دریافت کنند تا به طور کلی تاکسی های فرسوده از چرخه حمل ونقل درون شهری حذف شوند.

جلالی یادآور شد: برای تسهیل در توقف اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها در ایستگاه‌های خود و جلوگیری از ترافیک در چهارراه‌ها، طرح کنترل مکانیزه پارک حاشیه خیابان‌ها با هماهنگی پلیس راهور و بهره‌گیری از 2 دستگاه گشت خودرویی دوربین‌ دار اجرا شده است.

وی با اشاره به عملکرد سازمان در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی، یادآور شد: در 6 ماه نخست سال جاری، 600 نفر از تاکسیرانان در کلاس‌های مختلف آموزشی ایمنی، باز آموزی مقررات راهنمایی و رانندگی، مهارت‌های ارتباطی و روان‌شناسی، اخلاق حرفه‌ای و اسلامی و مهمانداری شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: 200 نفر از تاکسیرانان نیز با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرداری در حال آموزش زبان انگلیسی هستند و 180 نفر از تاکسیرانان به‌صورت عملی آتش‌نشانی را در دوره آموزشی ویژه فراگرفته و200 نفر نیز در کارگاه آموزشی احیای قلبی /مغزی و کمک‌های اولیه شرکت کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز واگذاری جایگاه‌های سوخت‌گیری گاز سی ان جی سازمان تاکسیرانی به بخش خصوصی ، راه‌اندازی سیستم جامع هوشمند تاکسیرانی با قابلیت‌های ارائه مرخصی آنلاین، برون سپاری، آرشیو الکترونیکی و سیستم اندروید، تداوم فعالیت تاکسی‌های راهنمای گردشگران (طرح از من بپرس) همچنین بهره‌برداری از سیستم مکانیزه نوبت‌دهی تاکسی‌های خط ویژه فرودگاه و ملبس‌کردن رانندگان تاکسی‌های فرودگاه به لباس فرم ، تهیه صورت‌های مالی وتسویه حساب کامل با ادارات دارائی و بیمه ، انجام مراحل اداری و عملیاتی اتصال سازمان به فیبر نوری شهرداری، تجهیز ساختمان اداری و جایگاه‌های سوخت‌گیری گاز سی ان جی تحت مدیریت سازمان به دوربین‌های مدار بسته، نوسازی خودروهای گشت‌های نظارتی سازمان و تحقق بیش از 120 درصدی بودجه 6 ماهه اول سال 96 را از دیگر اقدامات سازمان در سال‌جاری برشمرد.

وی از اجرائی کردن پرداخت الکترونیک کرایه‌ها، بیمه تکمیلی درمان و عمر تاکسیرانان، عقد قرارداد با یکی از درمانگاه‌ها برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی برای تاکسیرانان و خانواده‌های آنها با تخفیفات ویژه خبر داد و گفت: اجرای طرح‌های نظارتی ویژه بر فعالیت تاکسیرانان در سطح شهر، برنامه‌ریزی برای واگذاری تاکسی بیسیم 133 به بخش خصوصی، احداث ساختمان اداری و رفاهی برای کارکنان و رانندگان زحمتکش تاکسی و خانواده‌های آنها و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی تاکسی‌های هیبریدی VIPتویوتا و هیوندا را از برنامه‌های آینده سازمان تاکسیرانی تبریز است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.