بازدید سایت : ۳۰۲۸۱

◄ فیلم | برنامه ها و فعالیت مترو ریاض از آغاز تا پایان

پروژه متروی ریاض به خاطر عملیاتی شدن در یک فاز، اجرا با سرعت بالا و هزینه کلانش اهمیت یافته و مطرح شده است.

فیلم | برنامه ها و فعالیت مترو ریاض از آغاز تا پایان
تین نیوز

پروژه مترو ریاض متعلق به سازمان توسعه اراضی عربستان است و شامل  6 خط به طول 176 کیلومتر  و دارای 85 ایستگاه است. این پروژه با هزینه 22.5 میلیارد دلار آغازشده است و از آن به عنوان یکی از بزرگ ترین پروژه های حمل ونقل شهری در دنیا یاد شده است.

به گزارش تین نیوز، عربستان در حال حاضر روی پروژه یک سیستم حمل ونقل کاملاً جدید برای شهر ریاض کار می کند تا بتواند نفوذ مالی، گردشگری و سیاسی را برای این کشور به ارمغان آورد. این پروژه قرار است انتشار گازهای گلخانه ای خودروها را کاهش دهد و در عین حال نمونه ای برای نشان دادن حرکت عربستان سعودی به سمت مدرنیته باشد و نهایتاً ریاض را به یک مرکز تجاری بین المللی تبدیل کند.

آزمایش اولیه پروژه مترو ریاض که در ابتدا قرار بود سال ۲۰۱۹ یعنی پنج سال پس از شروع ساخت افتتاح شود و تحت تاثیر همه گیری کرونا به تأخیر افتاد؛ توسط شرکت آلستوم انجام شده است.

مترو ریاض

در این پروژه، هر خط مترو، دارای قطاری با دو واگن  است که هرکدام 36 متر طول داشته مسافران را در سه کلاس درجه اول، خانوادگی و مجردی حمل خواهند کرد.

شبکه متروی ریاض قرار است یک سیستم حمل ونقل عمومی برقی بدون راننده متشکل از ۶ خط مترو با ۸۵ ایستگاه به طول تقریباً ۱۷۶ کیلومتر در سراسر این شهر بیابانی باشد. طرح های این شبکه، نقشی کلیدی در بهبود جایگاه عربستان در اذهان عمومی ایفا می کنند. این طرح ها قرار است شهر را از یک منطقه ماشین محور به یک کلان شهر آینده نگر تبدیل و به کاهش نزدیک به ۲۵۰ هزار سفر در روز و تعداد سفرهای خودرویی به میزان مصرف ۴۰۰ هزار لیتر سوخت در روز کمک کند. انتظار می رود این شبکه پس از تکمیل امکان سفر را برای حدود ۳.۶ میلیون مسافر در هر روز فراهم آورد.

مترو ریاض

شبکه متروی ریاض همچنین پروژه های توسعه بزرگ آینده را نیز به هم متصل خواهد کرد. عربستان سعودی در تلاشی برای بهبود شهرت بین المللی خود، میزبان نمایشگاه جهانی اکسپو ۲۰۳۰ است که پذیرای ده ها میلیون گردشگر از ۱۰۰ کشور مختلف جهان خواهد بود. این شهر به احتمال زیاد پیشتاز میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ است، اما هیچ شبکه حمل ونقلی وجود ندارد که پیشرفت ها و پروژه های در دست اجرای ریاض را به هم مرتبط کند.

هر دو رویداد ریاض را در مرکز توجهات بین المللی قرار داده و میلیاردها دلار سرمایه گذاری را برای پروژه های ساختمانی مانند استادیوم ها جذب کرده اند و طرح متروی ریاض نقصان موجود در زمینه حمل ونقل آن ها را برطرف می کند.

 

 

 

 

سایز ویدئو: 15.82M | مدت زمان: 00:03:44 | دانلود ویدئو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.