| کد خبر: 245867 |

قطار آسمان چین

چین از اولین قطار مغناطیسی معلق رونمایی کرد.

تین نیوز
چین از اولین قطار مغناطیسی معلق رونمایی کرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از دیجیاتو، چین با موفقیت توانسته اولین قطار مغناطیسی معلقی را آزمایش کند که ۱۰ متر بالای زمین شناور می ماند و می تواند بدون برق کار کند.
چین به تازگی خط قطار شهری جدیدی را آزمایش کرده که خبرگزاری های این کشور از آن به عنوان "قطار آسمان" یاد می کنند. این سیستم حمل و نقل که در واقع یک قطار مغناطیسی معلق است، در ارتفاع حدود ۱۰ متری از سطح زمین قرار می گیرد و با کمک هوش مصنوعی هدایت می شود تا نهایت سرعت را داشته باشد.
اولین قطار مغناطیسی معلق در جهان با آهنرباهای دائمی ساخته شده و می تواند بدون نیاز به برق تا ابد شناور بماند. این خط آزمایشی 800 متری که در شهرستان شینگوو در استان جیانگشی ساخته شده، از آهنرباهای قدرتمندی استفاده می کند که با عناصر کمیاب زمینی خود می توانند نیروی کشش پرتوانی را برای معلق نگه داشتن قطاری با ظرفیت 88 نفر فراهم کنند.
مقامات حمل و نقل محلی چین می گویند این فناوری پس از انجام چند آزمایش دیگر، خط ریلی خود را تا ۷.۵ کیلومتر افزایش می دهد و سرعتش را به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت می رساند. این کشور از مدت ها قبل به دنبال توسعه قطارهای مغناطیسی با آهنرباهای دائمی بود و در حال حاضر پروژه های زیادی را در این زمینه به پیش می برد.
کنترل قطار جدید این کشور از طریق فناوری های پیشرفته ای مثل هوش مصنوعی انجام می شود و ایمنی سیستم هم به واسطه همین فناوری ها تامین می گردد. به علاوه، گفته شده که این قطار سر و صدای کمی تولید می کند و به همین خاطر می تواند سیستم حمل و نقل مناسبی برای مکان های شلوغ و پرتراکم باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.