| کد خبر: 229276 |

فرانسه پروازهای برزیل را تا اطلاع بعدی لغو کرد

ژان کاستکس نخست وزیر فرانسه اعلام کرد که همه پروازها میان کشورش و برزیل را به منظور جلوگیری از گسترش گونه تازه کووید -۱۹ یافت شده در این کشور آمریکای جنوبی را به حال تعلیق در آورده است.

تین نیوز

ژان کاستکس نخست وزیر فرانسه اعلام کرد که همه پروازها میان کشورش و برزیل را به منظور جلوگیری از گسترش گونه تازه کووید -۱۹ یافت شده در این کشور آمریکای جنوبی را به حال تعلیق در آورده است.

به گزارش تین نیوز به قل از ایرنا از بخش انگلیسی تارنمای فرانس ۲۴، کارشناسان گفته اند: "پی یک" گونه برزیلی به ویژه بدخیم کرونا از عوامل افزایش سریع مرگ و میر ناشی از این ویروس در ماه گذشته (مارس) به شمار می رود.

کاستکس روز سه شنبه در مجلس فرانسه گفت: با توجه به بدتر شدن وضع، تصمیم به تعلیق همه پروازها میان برزیل و فرانسه تا اطلاع ثانوی گرفته ایم.

کاستکس افزود: با وجود اجباری بودن تست منفی کووید – ۱۹ مسافران ورودی از برزیل پیش از خروج از این کشور و در هنگام ورود به فرانسه و ماندن به مدت ۱۰ روز در قرنطینه، اما دولت با درخواست های فزاینده کارشناسان بهداشتی برای تعلیق پروازها برای مهار  بیشتر گسترش بالقوه این بیماری روبرو شده است.

اولیویه وران وزیر بهداشت فرانسه یک ماه پیش گفته بود که حدود ۶ درصد موارد کووید – ۱۹ در فرانسه از گونه های سرایت پذیرتر ویروس یافت شده در برزیل و آفریقای جنوبی است.

فرانسه از هنگام آغاز این همه گیری، بیش از پنج میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا داشته که بالاترین میزان در سراسر اروپا به شمار می رود و نزدیک به ۱۰۰ هزار قربانی داده است.

ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل که تاکنون از اجرای توصیه کارشناسان برای مهار این همه گیری خودداری و از قرنطینه ها، محدودیت ها، پوشش ماسک و کاربرد واکسن ها، انتقاد کرده، هم زمان با اوج گیری وحشیانه تازه این ویروس، با فشارهای فزاینده برای تسلط بر اوضاع روبه رو شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.