| کد خبر: 37721 |

توجه به معاینه فنی در کنار استانداردسازی خودروها نتیجه‌بخش است

تین نیوز | رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری با استقبال از طرح جدید دولت برای کاهش زمان معاینه فنی ناوگان عمومی اعلام کرد: در صورتی که این معاینه‌ها از سوی مراکز رسمی و با تاییدیه قانونی انجام شود می‌تواند از نظر کیفی بر ناوگان تاثیر مثبتی بگذارد.
 
احمدرضا عامری تصریح کرد: این طرح که پیش از این نیز مصوبه شبیه به آن از سوی مجلس شورای اسلامی مورد تصویب قرار گرفته بود می تواند در کنار طرح‌های افزایش ایمنی جاده‌ها از نظر کیفیت اثر بسیار مثبتی بر روی وسایل نقلیه عمومی داشته باشد.
 
وی ادامه داد:‌ البته آنچه این مساله را با خطر مواجه می‌کند امکان دور زدن قانون از سوی برخی مراکز معاینه فنی است زیرا در گذشته نیز این سابقه وجود داشته که متاسفانه برخی ازاین مراکز بدون معاینه دقیق وضعیت خودروها نسبت به صدور برگه معافیت جدید اقدام می‌کنند.
 
رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری با بیان این‌که باید خودروهای فعال در جاده‌های ایران به سمت استانداردهای جهانی حرکت کنند گفت: قطعا در کنار بحث اشکال راننده و یا وضعیت جاده‌ها بحث ایمنی خودرو نیز مطرح است و این که یک خودرو تا چه میزان توان کنترل در شرایط مختلف جاده‌ها را داشته و از نظر ایمنی جان مسافران و راننده را در امان نگه دارد در وضعیت جاده های کشور تاثیری مهم خواهد گذاشت.
 
عامری اضافه کرد: بهبود وضعیت سیستم ترمز، به کارگیری ایربگ و شاخص‌های ایمنی این چنین می تواند در کنار اقدامات نظارتی پلیس میزان تصادفات و تلفات را در جاده های ایران به حداقل کاهش دهد.
 
وی با اشاره به سخنان رییس پلیس راهور در مقایسه خودروهای ایرانی با برخی نمونه‌های خارجی‌شان اظهار کرد: قطعا تفاوت در وضعیت ساخت یک ماشین ایرانی که از نظر امنیت چندان مناسب تعبیه نشده با یک خودروی خارجی که تمام شاخص‌های ایمنی را دارند رعایت کرده‌اند می تواند در آمار تصادفات نقشی مهم را ایفا کند.
 
رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری خاطرنشان کرد: قطعا بحث معاینه فنی بسیار مفید بوده و کاهش زمان آن می تواند به بالا رفتن آمادگی خودروهای فعال در جاده های کشور کمک کند اما در کنار این موضوع بحث ایمنی در طراحی خودروها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که باید برای به نتیجه رسیدن طرح‌های دولت در کاهش آمار تصادفات لحاظ شود.
 
به گزارش ایسنا، هیات دولت در جلسه‌ اخیر خود طرحی را تصویب کرد که براساس آن زمان معاینه فنی خودروهای عمومی بین شهری بالای 10 سال به سه ماه و کمتر از 10 سال به شش ماه کاهش یافت. این مساله در راستای برنامه ریزی‌های کلان کشور برای کاهش آمار تصادفات و تلفات رانندگی انجام شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.