| کد خبر: 225773 |

◄ ارزان‌فروشی بلیت ناوگان جاده‌ای؛ حاتم بخشی از جیب رانندگان

قیمت شکنی و ارزان فروشی و حاتم بخشی از جیب راننده به یکی از مشکلات صنف حمل و نقل مسافری جاده ای به خصوص در بخش اتوبوسی تبدیل شده است.

تین نیوز

در حالی که بحران شیوع بیماری کرونا و افزایش قیمت های ناشی از تورم و شرایط نامساعد اقتصادی کشور، نفس های حمل و نقل مسافری را در یک سال گذشته به شماره انداخته است،  قیمت شکنی توسط برخی شرکت های مسافربری، مشکلی دیگر به انبوه مشکلات حمل و نقل مسافری جاده ای افزوده است.

به گزارش تین نیوز، آن چنان که رانندگان و مالکان ناوگان مسافری جاده ای می گویند؛ برخی شرکت های مسافربری  تعرفه بلیت را شکسته و مبالغی زیر قیمت از مسافران اخذ می کنند در حالی که ضرر این اقدام فقط متوجه مالک و راننده ناوگان خواهد بود زیرا شرکت ها در هر شرایطی کمیسیون مصوب خود را دریافت می کنند و مسئولیتی نیز در زمینه هزینه های تحمیلی به راننده و مالک ناوگان ندارند.

بیشتر بخوانید: معاش رانندگان در خطر است/لزوم تغییر در جریمه توقیف دفترچه کار رانندگان

یک فعال صنفی در این زمینه به خبرنگار ما گفت: متاسفانه قیمت شکنی و ارزان فروشی و حاتم بخشی از جیب راننده به یکی از مشکلات صنف حمل و نقل مسافری جاده ای به خصوص در بخش اتوبوسی تبدیل شده است.

حمید حسین زاده افزود: با هزار زحمت و عبور از هفت خوان رستم مجوز افزایش حداقلی نرخ کسب می شود ولی برخی از شرکت ها در جریان  رقابت ناسالم و زیان بخش خود، بعضا به نیم بها هم مسافرگیری می کنند.

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور تاکید کرد: این موضوع و دلالی های فراوان و زیر میزی های مختلف و فروش اینترنتی بلیت توسط شرکت هایی مانند علی بابا و ... دمار از روزگار رانندگان اتوبوس درآورده است و این مشکل  تقریبا در تمام پایانه های  کشور جاری و ساری است البته در چند پایانه از جمله تبریز  فروش بلیت به صورت تجمیعی انجام می گیرد که تا حدود زیادی موثر واقع شده است.

به گزارش تین نیوز، او عنوان کرد: ریشه دلال و دلال بازی و فروش زیر نرخ دست خود شرکت ها است و این موضوع  بیشتر از جانب شرکت هایی دامن زده می شود که برند نبوده و یا در پایانه ها به لحاظ جایگاه شرکت و در شرایط برابر قرار ندارند و یا سرشبکه نیستند و خود شبکه سیر که از سوی سازمان راهداری به شرکت ها تحمیل شد مورد قبول اکثریت قاطع شرکت ها نیست.

حسین زاده افزود: با این حال، اگر شرکت های هر پایانه در شهرها توافق کنند که فروش بلیت به صورت اشتراکی و تجمیعی صورت گیرد و با در نظر گرفتن ظرفیت ها و تناسب هر شرکت، اعزام سرویس، نوبت بندی شود، هم اتوبوس ها با ظرفیت کامل عازم سفر می شوند و هم فروش زیر نرخ از بین می رود و هم از سوار کردن مسافر در بیرون پایانه ها  که موجب بی نطمی می گردد، جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان این‌که اجرای این طرح منوط به همکاری شرکت های برند و معروف تر است، عنوان کرد: این تجربه در حال حاضر در پایانه اصلی تبریز در حال اجرا بوده و شرکت ها و رانندگان نسبت به آن رضایت کامل دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سامان صمدی 0 0

    سلام
    این مشکل در فرودگاه امام خمینی نیز بشکل شدید و متفاوتی جریان دارد
    لطفا انعکاس دهید