| کد خبر: 225347 |

◄ معاش رانندگان در خطر است/لزوم تغییر در جریمه توقیف دفترچه کار رانندگان

قوانین و مقررات نیز براساس تحولات و تغییر شرایط قابل تغییر و اصلاح بوده و بدیهی است که قوانین رانندگی وحی منزل نیست و حتی در حد و یا فراتر از قانون اساسی یک کشور نبوده که نتواند تغییر کند.

تین نیوز

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور گفت: رانندگان ناوگان عمومی جاده ای بیشتر از هر قشری تابع قانون و مقررات بوده و به مقررات و مجریان آن احترام گذاشته و بر همین اساس است که فعالیت قانونمند و قانون مدار را برگزیده اند.

به گزارش تین نیوز، حمید حسین زاده این مطلب را با توجه به نارضایتی رانندگان ناوگان عمومی مسافری از توقیف دفترچه های رانندگی و بیکاری 45 روزه آنان عنوان کرد و افزود: کیست که نداند یک مسافربر شخصی بدون داشتن  هیچ گونه مجوزی به مراتب درآمد بیشتری از یک راننده  ناوگان عمومی مسافری دارد و از هفت دولت هم آزاد است و دفترچه ای هم ندارد که  ضبط و بایگانی شود.

این فعال صنفی با تاکید بر لزوم اجرای مقررات و قوانین بازدارنده رانندگی، خاطرنشان کرد: حرف ما این است که قوانین و مقررات نیز براساس تحولات و تغییر شرایط قابل تغییر و اصلاح بوده و بدیهی است که قوانین رانندگی وحی منزل نیست و حتی در حد و یا فراتر از قانون اساسی یک کشور نبوده که نتواند تغییر کند.

بیشتر بخوانید:

او با بیان این که خطا نخواهد بود اگر ریاست راهنمایی و رانندگی و پلیس راه کشور صدای مظلومیت رانندگان مسافری کشور را بشنوند، عنوان کرد: خواست ما رانندگان، بازنگری و تغییر ماده قانونی یا بخشنامه اخذ و بایگانی دفترچه ثبت ساعت به مدت ۴۵ روز توسط پلیس راه است.

حسین زاده گفت: این گونه قوانین و مقررات که منجر به بیکاری سرپرست و نان آور خانواده می شود و تبعات منفی و ناگوار اجتماعی فراوانی در پی دارد،  نمی تواند در شان نظام اسلامی ما باشد و بعید است هیچ یک از مقامات بالا دستی نظام بر چنین ضابطه ای رضایت داشته و آن را تایید کنند.

به گزارش تین نیوز، دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور افزود: شرایط اقتصادی و معیشتی جامعه به خصوص وضعیت اقشار ضعیف و رانندگان شریف برکسی پوشیده نبوده و شایسته نیست با اعمال چنین مقرراتی فشار و سختی مضاعف بر معیشت آنان وارد شود.

وی عنوان کرد: از همه مقامات ذیربط در این خصوص خواهش و تقاضا داریم نسبت به بازنگری و جایگزین نمودن جرائم متناسب دیگر به جای توقیف طولانی مدت دفترچه ثبت ساعت،  اقدامات لازم را مبذول فرمایند تا بیکار شدن رانندگان متوقف شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    چراوانت بار ها بدون بارنامه باربین شهرها جابجا می کنند چرهیچ کس کاری به کارآنها ندارد ولی بقیه باید مدارک داشته باشند چراسازمان ازآنها کارت هوشمند نمی خواهد پلیس بارنامه ازآنها نمی خواهد

  • علی 0 0

    بنده مستاجرم الان ۲۲روزه که توقیف شده دفترچه ام علت یک ساعت رانندگی با گواهینامه بنده همکار دیگر من کرده زود گواهینامه من را از دستگاه سپهتن بیرون نکرده و با گواهینامه بنده ادامه راه داده بود و من هم فراموش کردم گواهینامه ام را بگیرم ولی دفتره من رسید شد الان به گدایی نشستم بخدا کرایه خونه بجای خود که نان شبم را ندارم